تأمین ۱۰۰ درصدی مواد شیمیایی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی برای ورود به فصل سرد

رئیس کارگروه مواد شیمیایی مجتمع گاز پارس جنوبی از تأمین ۱۰۰‌ درصدی مواد شیمیایی در پالایشگاه‌های این مجموعه برای تولید پایدار گاز در فصل سرد خبر داد.

به گزارش شانا، محمدشفیع موذنی در این باره گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ماه‌های گذشته و برگزاری نشست‌های پرشمار کارگروه مواد شیمیایی با حضور رؤسای مهندسی فرآیند پالایشگاه‌ها و گروه خرید مواد شیمیایی نیاز مواد شیمیایی پالایشگاه‌ها کامل فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نیازمندی‌های مواد شیمیایی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی محصول شیمیایی آنتی‌فوم، آمین، مولکولارسیو، کربن فعال و... است که خوشبختانه به‌صورت ۱۰۰ درصدی تأمین شده و با آمادگی کامل به استقبال روزهای سرد سال خواهیم رفت. 

رئیس کارگروه مواد شیمیایی مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: موجودی مواد شیمیایی در انبار مرکزی مجتمع  به‌صورت کامل فراهم است و در این باره نیازسنجی برای تأمین مواد شیمیایی سال آینده نیز انجام شده و حجم نیاز پالایشگاه‌های سیزده‌گانه در آینده نزدیک دریافت و نگهداری می‌شود.

موذنی اظهار کرد: در کمیته مواد شیمیایی مجتمع درباره معادل‌یابی مواد شیمیایی خارجی نیز طرح و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و تاکنون بخش مهمی از این مواد شیمیایی از سوی شرکت‌های توانمند داخلی ساخته و آزمون شده و به تأیید نهایی رسیده است.

کد خبر 631453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =