همکاری پالایشگاه هشتم پارس جنوبی برای پاکسازی سواحل خلیج فارس از لکه‌های نفتی

پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در عملیات رفع نشتی و جلوگیری از گسترش لکه‌های نفتی و پاکسازی منطقه‌ شهرستان گناوه از سواحل شمالی استان بوشهر همکاری و مشارکت کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی چابوک، مدیر پالایشگاه هشتم این مجتمع در این باره گفت: همسو با همکاری‌های فراسازمانی درباره مدیریت بحران و تلاش برای تأمین محیطی ایمن و عاری از مخاطرات صنعتی، پالایشگاه هشتم افتخار دارد که مطابق با فراخوان اخیر سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس، موفق به مشارکت در رفع نشتی، جلوگیری از گسترش لکه‌های نفتی و پاکسازی سواحل شمالی استان بوشهر در منطقه گناوه شد.

وی بیان کرد: این عملیات گسترده به‌دلیل شکستگی لوله‌ زیردریایی خط انتقال نفت از گناوه به جزیره خارک انجام شد و کارکنان و متخصصان پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با همکاری‌های همه‌جانبه با مجموعه‌ نفتی، به یکی دیگر از تجارب گرانمایه خود برای مدیریت شرایط بحرانی و حفاظت از سلامت و محیط زیست منطقه دست یافت.
 
مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی افزود: این پالایشگاه پیش از این هم در عملیاتی که به امحا و خنثی‌سازی بیش از هزار متر مکعب DSO انبارش شده در مجتمع بندری پارس منجر شده بود، همکاری شایانی را همسو با سلامت و ایمنی منطقه و صیانت از محیط زیست با سازمان منطقه ویژه داشت که سبب قدردانی آن سازمان شد.

چابک یادآور شد: از دیگر فعالیت‌های این پالایشگاه در این حوزه می‌توان به همکاری‌های گسترده‌ خارج از محدوده‌ پالایشگاه برای پاک‌سازی و تحویل‌گیری بیش از ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی ناشی از نشت زیرزمینی شبکه‌ انتقال میعانات گازی با پژوهشگاه نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس اشاره کرد.
 
چابوک ضمن ابراز خرسندی از توانمندی این مجموعه برای رفع بحران‌های موجود در داخل و خارج از منطقه عملیاتی، پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی برای همکاری با تمامی نهادها، سازمان‌ها و مجامع صنعتی در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این مدیریت در همه بخش ها خصوصاً موارد مرتبط با ایمنی و سلامت منطقه و پیشگیری از انتشار آلاینده های محیط زیستی آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد.
 
وی گفت: متخصصان و کارکنان واحد ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با نوآوری و آموزش‌های لازم همواره در جهت خدمت به کشور و انجام هرگونه مأموریت در حوزه‌های مربوطه آماده هستند.
 
مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گا پارس جنوبی اظهار کرد:  با دانش فنی و تجارب سودمندی که طی سال‌های متمادی به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند در اختیار مدیریت و کارکنان این پالایشگاه قرار گرفته، امید است بتوان در بحران‌های احتمالی و پیشبرد اهداف سلامت و محیط زیست منطقه، گام‌های اساسی به سود مجموعه برداشت.

کد خبر 631514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =