نظام‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت رونمایی شد

نظام‌نامه مسئولیت‌ اجتماعی در فرآیندی چندماهه با همفکری و مشارکت خبرگان دانشگاهی، صنعت نفت، مشاوران اجتماعی چهار شرکت اصلی، همچنین بازخورد دریافتی از شرکت‌های عملیاتی تدوین و در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار شانا، همزمان با آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مشاور اجتماعی وزیر، جمعی از مدیران و نیز مشاوران اجتماعی شرکت‎های اصلی صنعت نفت، از نظام‌نامه و راهنمای گزارش‌دهی مسئولیت اجتماعی رونمایی شد.

این نظام‌نامه با تأکید بر مسائل اساسی اولویت‎دار صنعت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی نظیر زنجیره تأمین تدارکات محلی به‌منظور اشتغال‌زایی و معشیت پایدار محلی، توانمندسازی ساکنان جوامع محلی پیرامون، بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد)، مشارکت در حفاظت از محیط زیست، ترویج مصرف بهینه منابع و انرژی و بهبود شرایط کار و زندگی کارکنان به عنوان نقشه راه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت از سوی وزیر ابلاغ شده است.

در این زمینه به ‌منظور گزارش‌دهی فعالیت‌ها و اقدام‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌های فعال در صنعت نفت، «راهنمای گزارش‌دهی پایداری» نیز بر اساس موضوع‌ها و شاخص‌های استانداردهای بین‌المللی مسئولیت اجتماعی و نظام‌نامه صنعت نفت تدوین و منتشر شده است.

کد خبر 631766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =