توزیع سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی در کشور

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: به جز پروژه‌های عام‌المنفعه که وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف در بخش‌هایی مانند سلامت، راه، عمران، آموزش و... هزینه می‌کنند، ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین مدنی امروز (دوشنبه، ۲۴ مهرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور بین شرکت ملی نفت ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مبالغ متعددی در حوزه‌های محرومیت‌زدایی در کشور هزینه می‌شود، اظهار کرد: به جز پروژه‌هایی که وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف در بخش‌هایی مانند سلامت، راه، عمران، آموزش و ... هزینه می‌کنند، ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: جهت‌ دادن به این منابع به سمت اینکه در کشور کمک می‌شود و در تولید و اقتصاد نیز مؤثر است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دولت قبل برای توسعه نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی گفت: در آن زمان نسبت تولید و واردات ۲۰ درصد به ۸۰ درصد بود که افزون بر مباحث اقتصادی، اثرات فرهنگی و هویتی نیز بر دانش‌آموزان داشت.

مدنی با تأکید بر اینکه این خطر را رهبر معظم انقلاب احساس کردند، افزود: آن دولت البته کمک نکرد و نهادهای دیگر غیردولتی وارد شدند که یکی از مجموعه‌ها ستاد اجرایی فرمان امام بود و اکنون این نسبت ۷۰ درصد تولید داخلی در برابر ۳۰ درصد واردات است.

وی با بیان اینکه گردش مالی نوشت‌افزار ۱۰ هزار میلیارد تومان است و اشتغال‌زایی بالایی نیز ایجاد می‌کند، ادامه داد: امسال بخش‌های مختلف کشور یک میلیون بسته نوشت‌افزار در مناطق محروم توزیع کرده‌اند که ۳۵۰ هزار بسته مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام، ۱۰۰ هزار بسته مربوط به بنیاد مستضعفان، ۱۵۰ هزار بسته ازسوی شرکت ملی نفت ایران، ۱۰۰ هزار بسته توسط بسیج و ۳۰۰ هزار بسته نیز توسط نیکوکاران و خیران مردمی تأمین شده است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با رونق تولید داخل، شخصیت‌های ایرانی و انیمیشن‌های داخلی مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد، گفت: امسال یکی از پرفروش‌ترین کاراکترهای نوشت‌افزار، بچه زرنگ بود.

مدنی اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای شاهد محرومیت‌زدایی با این وسعت در وزارت نفت نبودیم و چشم امید ما به صنعت نفت است تا کمک کند به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر شویم.

کد خبر 631769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =