آرامکو ۳ میلیون بشکه ظرفیت مازاد عرضه دارد/ بازار نفت متعادل است

مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو عربستان ضمن اشاره به ظرفیت مازاد تولید روزانه ۳ میلیون بشکه‌ای خود از آمادگی برای ارائه آن در صورت نیاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، امین ناصر روز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه) در کنفرانس مؤسسه «انرژی اینتلجنس» گفت: ظرفیت مازاد تولید کنونی نفت شرکت دولتی سعودی آرامکو عربستان ۳ میلیون بشکه در روز است و در صورت نیاز به آن، می‌تواند به‌سرعت تولید نفت خود را افزایش دهد.

وی افزود: آرامکو می تواند در صورت نیاز، ظرفیت تولید نفت را  ظرف چند هفته افزایش دهد، زیرا تقاضای جهانی همچنان در حال افزایش است.

مدیرعامل آرامکو تصریح کرد: تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم امسال به ۱۰۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

ناصر با بیان اینکه ما شاهد تعادل بازار نفت با وجود کاهش رشد اقتصادی هستیم، گفت: اگر در نفت و گاز سرمایه گذاری نکنید، هر سال روزانه تولید ۵ تا ۷ میلیون بشکه نفت را از دست خواهید داد.

تمرکز کاپ ۲۸ بر کاهش گازهای گلخانه‌ای سوخت‌های فسیلی

مدیرعامل آرامکو تصریح کرد که کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد موسوم به کاپ ۲۸ (COP۲۸) به جای کاهش تولید سوخت‌های فسیلی باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند برداشت از ذخایر هیدروکربنی تمرکز کند.

ناصر پیش از نشست کاپ ۲۸ که قرار است ۳۰ نوامبر در دوبی آغاز شود گفت: تمرکز باید روی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد، امروزه تمرکز تنها روی انتشار کربن نیست بلکه به دنبال توقف یا کاهش تولید هستند.

وی با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر به تنهایی نمی‌توانند بار تقاضای جهانی انرژی را به دوش بکشند، افزود: کاهش تولید نفت و گاز منجر به کمبود انرژی و افزایش قیمت‌ها می شود.

مدیرعامل آرامکو اظهار کرد: تمرکز باید بر توسعه فرآیندهای جذب و ذخیره‌سازی کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآینده تولید هیدروکربن‌ها و بهبود کارآیی آن باشد.

وزیران آب و هوا کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۲۴مهرماه) گفتند که برای نخستین توافق جهانی به‌منظور حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی دارای انتشار کربن در نشست کاپ ۲۸ فشار خواهند آورد.

دانشمندان معتقدند جهان برای دستیابی به هدف توافقنامه پاریس در سال ۲۰۱۵ مبنی بر حفظ گرمایش زیر ۲ درجه سانتیگراد (۳.۶ فارنهایت) بالاتر از سطح پیس از صنعتی شدن، باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ میلادی نسبت به سطوح سال ۲۰۱۹ تا ۴۳ درصد کاهش دهد.

کد خبر 631874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =