ایجاد ۵۰ تا ۶۰ هزار اشتغال مستقیم در طرح توسعه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار اشتغال مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندرماهشهر، همچنین صنایع پایین‌دستی و شهرک‌های صنعتی استان خوزستان ایجاد کند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نشست مشترک سیدجعفر حسینی، رئیس امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور، مهرداد نیکو، مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان و پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شامگاه جمعه (۲۸ مهرماه) برگزار و آخرین وضع طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بررسی شد.

پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست با بیان ظرفیت‌های منطقه ویژه و میزان تأثیرگذاری در اقتصاد کشور، توسعه این منطقه را به‌دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده، همچنین مزیت‌های متمایز از سایر مناطق کشور اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

وی افزود: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است که‌ امیدواریم با تملک این اراضی گام بلندی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و ایجاد اشتغال برداریم، همچنین در بودجه امسال ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز نخست طرح توسعه به تصویب هیئت مدیره و مجمع این سازمان رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندرماهشهر، همچنین صنایع پایین‌دستی و شهرک‌های صنعتی استان خوزستان ایجاد کند.

برزگر با اشاره به احداث دو کارخانه نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در طرح توسعه به‌دنبال ایجاد ارزش افزوده حداکثری و اشتغال بیشتر هستیم و در این مسیر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده خواهیم کرد.

در پایان این نشست، مدیران سازمان برنامه و بودجه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت‌های پتروشیمی مارون، شهید تندگویان و طرح‌های در دست احداث این منطقه بازدید کردند.

کد خبر 631941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =