نشست ویژه ستاد مقابله با شرایط اضطراری نفت و گاز مارون برگزار شد

نشست ویژه ستاد مقابله با شرایط اضطراری شرکت نفت و گاز مارون در پی اعلام مدیریت استان خوزستان برای اطمینان از آمادگی این شرکت برای مقابله با حوادث احتمالی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری، مدیرعامل این شرکت بارندگی روزهای آینده را براساس آمار سازمان هواشناسی قابل توجه توصیف کرد و گفت: با توجه به نشست‌ها و مانورهای انجام‌شده در نیمه نخست امسال، آمادگی کامل برای اقدام سریع و حفاظت از جان مردم و تأسیسات فرآیندی سازمان وجود دارد.

وی افزود: همه اعضای ستاد مقابله با شرایط اضطراری شرکت نفت و گاز مارون هماهنگ با ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب و استان خوزستان به‌صورت آماده‌باش در اهواز حضور داشته و از انجام مأموریت‌های ابلاغی اطمینان حاصل می‌کنند. البته امید می‌رود که با وجود سهمگین بودن بارندگی‌ها، زیرساخت‌های ایجادشده پاسخگوی حجم سیلاب‌های بالادست باشند و اتفاق خاصی در این محدوده جغرافیایی روی ندهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون استقرار ماشین‌آلات سنگین راهسازی و سپتیک‌های این شرکت در مجتمع صنعتی شماره ۴ مارون و ساحل رودخانه جراحی، آماده به‌کار بودن دیزل ژنراتورها برای تأمین برق اضطراری، اتمام هرس درختان، بررسی جاده‌های دسترسی و آمادگی کامل تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی شرکت نفت و گاز مارون را از اهم اقدام‌هایی برشمرد که برای مقابله با شرایط اضطراری احتمالی پیش‌بینی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، احداث باند بالگرد، ساخت یک کاروان سیار فرماندهی شرایط اضطراری، تأمین پمپ‌های دیزلی تخلیه سیالات، تأمین روشنایی ضد انفجار، احداث سکوهای تخلیه و بارگیری در واحدهای عملیاتی، زمینه‌سازی بخشی از ساحل رودخانه جراحی برای عملیات امداد و نجات احتمالی، تأمین برق پایدار واحدهای مستقر و نصب شیرهای ایمنی درون چاهی از پروژه‌های در دست اقدام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون برای افزایش سطح کارآمدی در شرایط اضطراری است.

کد خبر 632422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =