پالایش نفت قشم صادرکننده نمونه مناطق آزاد کشور شد

شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم به‌عنوان صادرکننده نمونه مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم، آیین تجلیل از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران برتر نمونه مناطق آزاد با حضور حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، منصور عظیم‌زاده اردبیلی، عضو موظف هیئت‌مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیران عامل مناطق آزاد و مدیران سازمان‌ها و مدیران عامل منتخب شرکت‌ها، در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس برگزار شد.

در این آیین، حامد دشمن‌فنا، مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم، لوح تقدیر صادرکننده نمونه مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در سال ۱۴۰۲ را از دست حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی دریافت کرد.  

در متن لوح اهدایی آمده است: «توسعه صادرات به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های رشد اقتصادی توسعه همه‌جانبه و افزایش توان ملی نقش مؤثری در تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور به‌ویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به قله‌های پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی ایفا می‌کند.

همت و همیت ستودنی آن مجموعه در رونق تولید و توسعه صادرات در سال مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» نشان از حرکت صحیح فعالان اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مسیر دستیابی به جایگاه شایسته کشور در اقتصاد جهانی دارد.

به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و تلاش ارزشمندی که عرضه و معرفی محصولات کشور در عرصه بین‌المللی را به‌ همراه داشته است عنوان «صادر کننده نمونه مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در سال ۱۴۰۲» به آن شرکت محترم تقدیم می‌شود. امید است در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) در تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و سرافرازی ایران عزیزمان موفق و پیروز باشید.»

شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم از شرکت‌های زیرمجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد است که زمستان ۱۴۰۰ به‌دست رئیس جمهور افتتاح شد و نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور است. از مهمترین تولیدات پالایشگاه، قیر در گریدهای مختلف و محصولات هیدروکربنی است.

شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم، بزرگ ترین تولید کننده قیر در گریدهای مختلف با ظرفیت یک میلیون تن و محصولات هیدروکربنی و نفتا با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به صورت سالانه است.

پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد قشم نخستین پالایشگاه بر مبنای نفت فوق سنگین ایران به شمار می‌آید و از مهمترین ویژگی‌های آن برخورداری از اسکله اختصاصی بارگیری فله محصولات با ریت بارگیری ۵۰۰ تن درساعت قیر و قابلیت پهلودهی کشتی تا تناژ ۴۵ هزارتن در جزیره قشم است.

آیین انتخاب صادرکننده نمونه مناطق آزاد کشور در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، KishINVEX و نمایشگاه معرفی فرصت سرمایه‌گذاری کشور برگزار شد، در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و ابزارهای نوین تأمین مالی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور ارائه شد.

کد خبر 632829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =