انقلاب زیستی و آثارش بر صنعت نفت بررسی شد

بیست‌وششمین ژورنال کلاب با عنوان «انقلاب زیستی و آثار آن بر صنعت نفت» با هدف اطلاع از آخرین پیشرفت‌های علمی و جدیدترین دستاوردهای روز جهان در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، سیدمحمدمهدی دستغیب، مدیرگروه بیوفناوری این پژوهشگاه در نشست انقلاب زیستی و آثار آن بر صنعت نفت به موضوع‌های مختلفی مانند معرفی فناوری‌های نوظهور زیستی در دهه اخیر و اثرات انقلاب زیستی در ابعاد گوناگون زندگی انسان اشاره کرد.

پیش‌بینی اثر فناوری‌های نوظهور زیستی بر تحولات صنعت نفت و آینده‌نگاری توسعه زیست‌فناوری نفت در کشور از دیگر مسائلی بود که در این نشست تخصصی درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد.

این نشست به همت واحد اطلاعات علمی و مدیریت دانش پژوهشگاه صنعت نفت با حضور متخصصان علاقه‌مند از حوزه‌های مختلف از ‌جمله بیوفناوری، محیط زیست، شیمی و پلیمر و مهندسی نفت برگزار شد.

پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز پژوهشی در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند. این پژوهشگاه سال ۱۳۳۸ از سوی شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد و فناوری‌های گوناگونی را در سه حوزه بالادستی نفت‌ و گاز، پایین‌دستی نفت‌ و گاز، انرژی و محیط زیست توسعه داده‌ است.

کد خبر 632843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =