بیش از ۱۰ درصد محصولات دانش‌بنیان‌ها مربوط به حوزه پتروشیمی است

دستیار معاون علمی رئیس جمهوری در حوزه توسعه بازار دانش‌بنیان گفت: بیش از ۱۰ درصد محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به حوزه پتروشیمی مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا سلطانعلی‌زاده امروز (شنبه، ۲۰ آبان‌ماه) در نشست خبری رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ اظهار کرد: این رویداد با رویکرد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و بازیگران اصلی صنعت پتروشیمی کشور و ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با نیازهای اصلی صنعت برگزار می‌شود.

وی افزود: ۹ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که از سال ۱۳۸۹ به بعد به صنایع مختلف ورود کرده‌اند و بیش از ۱۰ درصد محصولات این شرکت‌ها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به حوزه پتروشیمی مربوط می‌شود.

دبیر رویداد پتروفن با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین بحث در حوزه دانش‌بنیان اقتصادی کردن محصولات و فناوری‌هاست، گفت: برگزاری رویداد پتروفن از سوی هلدینگ خلیج فارس بازار بزرگی برای دانش‌بنیان‌ها ایجاد می‌کند.

سلطانعلی‌زاده ادامه داد: در رویداد پتروفن نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی در هفت گروه در نشست‌های تخصصی به شرکت‌های دانش بنیان معرفی می‌شود، همچنین در این رویداد قردادهایی منعقد و از تجهیزی که از سوی هلدینگ خلیج فارس استفاده شده است، رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش‌بنیان‌ها در رویداد پتروفن بی‌واسطه با مدیران صنعت پتروشیمی ارتباط برقرار می‌کنند و مسائل مطرح و مسیر پیشرفت ایجاد می‌شود.

رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «پتروشیمی در مسیر نوآوری» ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

کد خبر 632845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =