داخلی‌سازی قطعات و تعمیرات قدیمی‌ترین تأسیسات تقویت فشار گاز با توان داخل

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز از خودکفایی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز در اجرای طرح‌های تعمیرات اساسی و نگهداری تأسیسات تقویت فشار گاز شهید مکوندیفر، شهید یوسفی و شهید مصطفوی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ابوالفضل ظهیری با اشاره به اجرای برنامه‌های تعمیراتی پیش‌بینی شده و تعمیرات اساسی و آمادگی کامل منطقه یک عملیات برای ورود به فصل سرد امسال، گفت: این منطقه، نخستین منطقه عملیاتی در سطح شرکت ملی گاز ایران است که وظیفه انتقال گاز به غرب کشور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت تجهیزات و دارایی‌های فیزیکی تأسیسات و خطوط لوله منطقه یک عملیات، قطعات به طور عمده ساخت کشورهای غربی بوده و در رابطه با تأمین کالا و تجهیزات مورد نیاز، وابستگی کامل وجود داشت.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز به تحریم‌های ظالمانه در طول سالیان گذشته اشاره کرد و افزود: این منطقه با استفاده از دانش و تجربه گرانبهای کارکنان کوشا و پرتلاش خود توانسته در مسیر خودکفایی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در اجرای طرح‌های تعمیرات اساسی و نگهداری آن‌ها حرکت کند و به نتایج ارزشمندی در این زمینه دست یابد.

ظهیری تصریح کرد: از جمله دستاوردهای مهم خودکفایی در ساخت و داخلی‌سازی کامل قطعات مهم و پرکاربرد، در تعمیرات اساسی کمپرسورهای گازی به میزان ۹۵ درصد و در تأسیسات تقویت فشار گاز شهید مکوندیفر، شهید یوسفی و شهید مصطفوی بوده است.

وی همچنین به خودکفایی در ساخت ۹۰ درصدی قطعات داغ مربوط به توربین‌های تأسیسات شهید کاوه پیشه و تأسیسات تنگ پیرزال نیز اشاره و بیان کرد: این مهم تنها با تلاش شبانه‌روزی همکاران به نتیجه رسیده است.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در پایان شناسایی تأمین‌کنندگان کالا و خدمات مورد نیاز و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان همسو با خودکفایی و همکاری واحدهای عملیاتی و واحد کالای منطقه با دبیرخانه خودکفایی شرکت انتقال گاز ایران را سبب افزایش شاخص دستیابی به خودکفایی دانست.

کد خبر 633133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =