ردپای شیطنت‌ رسانه‌ای در بازتاب خبر بازدید رئیس‌جمهوری از وزارت نفت/ تیترهای دروغ حتی پس از انتشار عکس و فیلم بازدید با حضور وزیر

خبر بازدید روز گذشته رئیس جمهوری از وزارت نفت را برخی رسانه‌ها در حالی منتشر کردند که ردپای شیطنت‌های رسانه‌ای و غرض‌ورزی‌های سیاسی در انعکاس خبر به چشم می‌آمد.

به گزارش شانا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (دوشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) در وزارت نفت حاضر شد. این بازدید که در ادامه نظارت‌های ستادی بر دستگاه‌های اجرایی انجام شد، حاشیه‌هایی از جنس شیطنت‌های رسانه‌ای به همراه داشت.

این حاشیه‌ها البته در حالی مطرح شد که جواد اوجی وزیر نفت با دست پر در این جلسه حاضر شده بود. وزارت نفت در دولت سیزدهم توانسته تولید نفت را بیش از ۵۰ درصد افزایش دهد و صادرات نفت نیز با وجود تداوم تحریم‌ها رشدی بیش از ۲ برابری داشته است.

همچنین تولید فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در دو سال گذشته بیشتر شده و این موضوعات در کنار بازارسازی‌های جدید ایران، توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی و دیپلماسی فعال انرژی باعث شده برخی رسانه‌ها که از ابتدا با دولت مردمی سیزدهم و شخص وزیر نفت زاویه‌های سیاسی داشتند، در تلاش باشند دستاوردهای موفق این وزارتخانه را زیر آوار شایعات و اخبار دروغ از نظرها دور نگه دارند.

این رسانه‌ها که البته سابقه این‌گونه غرض‌ورزی‌ها را نیز پیش از این در کارنامه خود داشتند، از حضور نداشتن وزیر نفت در بازدید رئیس‌جمهوری از وزارت نفت خبر دادند.

این خبر دروغ در حالی به‌سرعت در کانال‌های خبری کپی می‌شد که عکس استفاده‌شده در خبر خود تکذیبیه‌ای گویا بود.

بنری که پشت سر رئیس‌جمهوری و وزیر نفت در عکس این خبرها وجود داشت به‌صورت واضح تاریخ آبان ۱۴۰۲ را نشان می‌داد و این موضوع با کمترین دقت نیز قابل رصد بود.

از سوی دیگر در اخبار منتشرشده تأکید شده بود که رئیس‌جمهوری بعد از شنیدن گزارش وزیر نفت در خصوص دستاوردها، نظرات خود را مطرح کرده است.

بسیاری از رسانه‌ها پس از اینکه متوجه شدند خبر اشتباه است، به‌سرعت اقدام به اصلاح آن کردند، اما نکته جالب و عجیب اینجاست که بعضی رسانه‌ها حتی پس از انتشار عکس‌ها و فیلم‌های بازدید ریاست جمهوری از وزارت نفت با حضور وزیر نفت و حتی پس از تماس اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و توضیح کامل درباره کذب بودن این خبر، باز هم در شماره امروز خود خبر کذب را تکرار کردند.

واضح است که انتشار خبر کذب به‌صورت آگاهانه و پس از مشاهده عینی واقعیت، معنایی جز سیاسی‌کاری و تبدیل رسانه به زردنیوز ندارد.

البته این بار اولی نیست که وزیر نفت در معرض این شیطنت‌ها و غرض‌ورزی‌ها از سوی رسانه‌های خاص قرار می‌گیرد و پیش از این نیز به بهانه‌های مختلف شایعه استعفای وزیر نیز به سرخط خبرهای آنها آمده بود.

کد خبر 633416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =