گروه نفت و گاز به رشد اقتصادی بی‌سابقه ۲۵.۶ درصدی رسید

وزیر نفت گفت: گروه نفت و گاز به رشد ۲۵.۶ درصدی رسیده که بی‌سابقه است، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت نفت است.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران به رشد درآمدهای ارزی کشور اشاره و اظهار کرد: امروز به گواه مرکز آمار ایران وزارت نفت بهترین کارنامه را دارد و همان‌طور که آقای داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه آن را ارائه کرد، گروه نفت و گاز رشد ۲۵.۶ درصدی را به‌دست آورده که تا به حال سابقه نداشته و البته این رشد به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت یکی از کارهای اساسی است که این وزارتخانه همسو با رشد تولید انجام می‌دهد، سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که رشد تولید و ایجاد ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورده است.

وزیر نفت با بیان اینکه ما در مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا رتبه نخست را داریم، تصریح کرد: این نعمتی خدادادی است که باید بتوانیم این سرمایه‌های بالقوه را بالفعل کنیم تا رشد مطلوبی در دولت مردمی انجام شود.

اوجی ادامه داد: بنده ۳۳ سال در وزارت نفت فعالیت کرده‌ام، اما هیچ‌گاه با چنین رشدی در دوره‌های گذشته روبه‌رو نبودیم که امروز به لطف پروردگار و حمایت دولت و کارشناسان صنعت نفت این رشد محقق شده است.

وی با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها گفت: در این باره نیز خوشبختانه در بسیاری از کشورها بحث تأمین قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و حتی پتروشیمی‌ها و ایجاد پالاشگاه و پتروشیمی فراسرزمینی دنبال می‌شود.

وزیر نفت افزود: بنده بارها اعلام کردم در زمینه احداث پالایشگاه، پتروشیمی و توسعه میدان‌های نفت، گاز و حفاری چاه‌های عمودی و افقی خودکفا هستیم و حتی پا را فراتر گذاشتیم و صدور خدمات فنی و مهندسی را در بسیاری از کشورها دنبال می‌کنیم.

اوجی به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: در آغاز به‌کار دولت سیزدهم شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز ۱۵۰ شرکت بود که امروز به بیش از ۶۰۰ شرکت رسیده‌ایم.

کد خبر 633459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =