راویان پیشرفت درباره پیشرفت‌های صنعت نفت تحقیق و روشنگری کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه امروز با توان متخصصان داخلی در همه بخش‌های صنعت پتروشیمی خودکفا شده‌ایم، گفت: لازم است راویان پیشرفت در این باره به تحقیق و جست‌وجو بپردازند و درباره این پیشرفت‌ها روایتگری و روشنگری کنند.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (هشتم آذرماه) در آیین پایانی دومین دوره «پیشرفت و تعالی صنعت نفت» در جمع راویان پیشرفت خدمت و صنعت و راویان دفاع مقدس در اصفهان با بیان اینکه صنعت نفت به غیرت و همت جوانان اتکا دارد، فرهنگ و تمدن غنی ایران و عالمان و اندیشمندان کشورمان را مایه افتخار و مباهات دانست.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی که همه ابرقدرت‌ها علیه ایران متحد شده بودند و حتی از بمب‌های شیمیایی ساخت کشورهای اروپایی نیز علیه مردم ما استفاده کردند، جوانان و نخبگان این مرز و بوم بودند که با رشادت، غیرت و ایمان خود از کیان مملکت تمام‌قد دفاع کردند و امروز با وجود تحریم‌های همه‌جانبه سبب پیشرفت ‌کشور در همه عرصه‌ها شدند و این تحول شگرف در صنعت عظیم نفت، هوافضا، انرژی هسته‌ای، فناوری نانو و... موجب حیرت دنیا شده است و این جز با ایمان، رزق حلال و توسل به اهل بیت(علیهم‌السلام) میسر نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: امروز فرهنگ غرب در نسل‌کشی غزه نمود پیدا کرده، مردمی که می‌خواهند در  سرزمین آبا و اجدادی خود زندگی کنند اینچنین آماج حمله و وحشی‌گری غرب و صهیونیسم جهانی قرار گرفته‌اند و می‌بینیم که  تبلیغات گسترده و پرطمطراق رسانه‌های غربی جای مظلوم و ظالم را عوض کرده است. توجه داشته باشیم که به‌دلیل نبود روایتگری قشرهای مختلف جامعه، اکنون جوانان ما در هجمه رسانه‌ای غرب احاطه شده‌اند و این وظیفه ما را در عرصه روشنگری، تبیین و امیدآفرینی بین قشر جوان و نوجوان بیشتر می‌کند.

شاهمیرزایی ادامه داد: اکنون وظیفه آحاد جامعه اعم از متخصصان، مدیران، استادان، معلمان، راویان، پدران و مادران میهن اسلامی این است که با استدلال و منطق و عقلانیت مسائل و پیشرفت و حرکت رو به تعالی کشور در همه عرصه‌ها را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه در اول انقلاب کل تولید صنعت پتروشیمی ۱.۵ میلیون تن در سال بود، گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی اکنون با اتکا به همت، غیرت و دانش متخصصان و جوانان این کشور به بیش از ۹۲ میلیون تن در سال رسیده که حدود ۷۰ درصد از محصولات تولیدی  این صنعت صادر می ‌شود و بحمدلله امروز به لطف متخصصان داخلی در همه بخش‌های این صنعت توانمند و خودکفا شده‌ایم.

معاون وزیر نفت در پایان به روایان توصیه کرد صنعت خود را بشناسند و با تحقیق و جست‌وجو پیشرفت‌های مختلف در بخش‌های دیگر اعم از دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و ... را شناسایی و در زمینه روایتگری از آنها برای تبیین و روشنگری استفاده کنند.

دومین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت و راویان پیشرفت استان اصفهان، گرامیداشت شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی و شهدای صنعت نفت استان اصفهان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هفتم و هشتم آذرماه) به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

کد خبر 633887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =