گاز مایع طبق مصوبه مجلس در بستر «سدف» توزیع می‌شود

معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بر اساس دستور روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور به دلیل اینکه برخی افراد از ثبت‌نام در این سامانه بازماندند و مستحق دریافت گاز مایع هستند، توزیع گاز مایع غیریارانه‌ای با ۱۰ درصد بالاتر از قیمت یارانه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محسن شاهرخی در این باره گفت: تغییری در مصوبه مجلس شورای اسلامی پیرامون سامانه سدف ایجاد نشده است و هم‌اکنون گاز مایع به‌صورت یارانه‌ای از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) توزیع می‌شود، بنابراین برای جامعه یارانه‌بگیر، هیچ‌گونه تغییر قیمت و تغییر عملکردی نداریم.

وی با اشاره به تغییر قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای افزود: بر اساس دستور معاون اول رئیس‌جمهوری، به‌دلیل اینکه برخی افراد از ثبت نام در این سامانه بازماندند و مستحق دریافت گاز مایع هستند، توزیع گاز مایع غیریارانه‌ای به جای قیمت فوب خلیج فارس، با ۱۰ درصد بالاتر از قیمت یارانه‌ای انجام می‌شود.

معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این تغییر به نفع مردم و با هدف دسترسی آسان‌تر آنها به گاز مایع انجام شده است.

شاهرخی درباره نحوه فعالیت سدف گفت: در روزهای نخست اجرای این برنامه هیچ‌گونه نارضایتی از سوی مردم دیده نشد، اما بر اساس گزارش‌ها عملکرد خود را ارزیابی و در کارگروه‌های تخصصی برای مشکلات برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی گفت: در این برهه از زمان با توجه به گزارش‌های دریافتی به این نتیجه رسیدیم که اطلاع ناکافی متقاضیان دریافت گاز مایع سبب شده است افرادی که مستحق دریافت هستند، از ال‌پی‌جی محروم شوند، بنابراین دولت تصمیم گرفت برای حل مشکل، گاز مایع را به‌دست همه متقاضیان برساند.

معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: دولت طبق مصوبه مجلس، تخصیص گاز مایع از طریق سدف را ادامه خواهد داد، اما شیب تغییر نرخ غیریارانه‌ای را کُند کرده است.

شاهرخی گفت: هر پروژه‌ای در هر کجای جهان حین اجرا، مشکلاتی دارد که آن مشکلات کشف و حل می‌شود، با این حال درصدد هستیم مشکلات این سامانه را به صفر برسانیم.

کد خبر 634009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =