سامانه هوشمند سازندگان و منابع مورد تأیید صنعت پتروشیمی راه‌اندازی می‌شود

مسئول امور توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ساخت داخل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راه‌اندازی سامانه هوشمند سازندگان و منابع مورد تأیید صنعت پتروشیمی برای به‌هم‌رسانی نیاز شرکت‌های پتروشیمی، توانمندی شرکت‌های داخلی و بازخورد اقلام ساخته‌شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهیار نادری امروز (دوشنبه، ۱۳ آذرماه) در دومین روز از رویداد پتروفن ۱۴۰۲ در نشست تخصصی مکانیسم‌های همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت پتروشیمی و ابزارهای حمایتی با اشاره به اقدام‌های ارزشمندی که از گذشته به‌منظور خودکفایی، بومی‌سازی و استفاده از توان ساخت داخل در این صنعت انجام شده است، گفت: این شرکت به‌تازگی با استفاده از زیرساخت‌های موجود شرکت‌های دانش‌بنیان و عملکرد شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، اقدام به تجمیع اطلاعات و نتایج داخلی‌سازی‌ها در صنعت پتروشیمی کرده است.

وی افزود: بر اساس رسالت احصای نیازمندی‌ها و شناسایی توانمندی‌ها و به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا در حوزه دانش‌بنیان مجموعه‌ای پدید آمده که خروجی آن سامانه هوشمندی است که نیازهای شرکت‌های پتروشیمی و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این سامانه تغذیه می‌شود.

مسئول امور توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ساخت داخل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بر اساس بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده ۱۲ هزار کالا داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی کشور انجام شده که مطمئن هستیم آمار بیش از این است.

به گفته نادری، بر اساس این اطلاعات، هلدینگ خلیج فارس رتبه نخست ساخت داخل در صنعت پتروشیمی را با ۳۵ درصد به خود اختصاص داده است؛ هلدینگ تاپیکو نیز با ۲۱ درصد در رده دوم و هلدینگ‌های باختر و پارسیان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: در آینده نزدیک سامانه هوشمند سازندگان و منابع مورد تأیید صنعت پتروشیمی برای تجمیع نیاز شرکت‌های پتروشیمی، توانمندی شرکت‌های داخلی و بازخورد اقلام ساخته‌شده راه‌اندازی می‌شود که اطلاعات آن مرتب به‌روز خواهد شد.

مسئول امور توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ساخت داخل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر معرفی نیازمندی‌های شرکت‌های پتروشیمی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای ارائه راهکارهای مناسب از طریق سامانه هوشمند تأکید کرد.

کد خبر 634103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =