مازوت‌سوزی در نیروگاه بعثت وجود ندارد

مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق بعثت با بیان اینکه تا دو سال آینده این نیروگاه به‌طور کامل سیکل ترکیبی و تک‌سوز می‌شود، گفت: از ١٢ سال پیش با حکم قضایی همه سیستم مازوت نیروگاه بعثت پلمب شده و در همه این سال‌ها حتی یک لیتر هم مازوت مصرف نشده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، خیرالله شجاعی امروز (چهارشنبه، ۱۵ آذرماه) در جریان بازدید خبرنگاران از نیروگاه بعثت اظهار کرد: این نیروگاه شامل سه واحد ٨٢ مگاواتی است که بیش از نیم قرن از فعالیت آن می‌گذرد، در ابتدای تأسیس این نیروگاه، شهر تهران سیستم گازرسانی نداشت، بر همین اساس سوخت آن دوگانه انتخاب شد، اما پس از توسعه شهر و سیستم گازرسانی، سوخت این نیروگاه هم به گاز تبدیل شد.

وی افزود: با افزایش جمعیت و بروز آلایندگی از ١٢ سال پیش با حکم قضایی تمام سیستم مازوت بعثت پلمب شد و در همه این سال‌ها حتی یک لیتر هم مازوت مصرف نشده است.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق بعثت درباره اینکه چرا نیروگاه بعثت از تهران خارج نمی‌شود، گفت: بودن نیروگاه در شهر تهران یک الزام است، البته از نظر فنی هم امکان انتقال به بیرون شهر وجود ندارد، زیرا در این صورت با افت ولتاژ روبه‌رو خواهیم شد.

شجاعی تصریح کرد: کارهای تغییر این نیروگاه از لحاظ سوخت آغاز شده و تا دو سال آینده به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود که در این صورت همه سیستم‌های بخش مربوط به مازوت آن که اکنون پلمب است، جمع‌آوری خواهد شد و جایگزین‌های آن دارای بالاترین استاندارد و بدون هیچ آلایندگی خواهد بود.

کد خبر 634203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =