گازرسانی شهری و روستایی استان البرز به ایستگاه پایانی رسید

همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهوری به استان البرز، با هدف خدمت‌رسانی به هموطنان و برای اجرای مصوبه‌های سفر نخست هیئت دولت به این استان، طرح‌های گازرسانی به ۱۲۰ روستا و یک شهر باقیمانده استان افتتاح می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های گازرسانی به یک شهر و ۱۲۰ روستای باقیمانده استان البرز فردا (جمعه، ۱۷ آذرماه) و در آستانه دومین سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.  

به این ترتیب کل ۱۷ شهر و ۲۹۱ روستای قابل گازرسانی استان البرز به شبکه سراسری گاز متصل شدند و این استان از منظر گازرسانی در زمره استان‌های سبز کشور قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی بعضی از این طرح‌ها در ماه‌های نخست دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود، اما در پی سفر نخست رئیسی و هیئت دولت به استان البرز در فروردین ۱۴۰۱ و ابلاغ مصوبه مربوط به گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، ضمن تسریع در اجرای طرح‌های جاری، عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر نیز در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس با اقدام‌های جهادی و تلاش شبانه‌روزی، همه این طرح‌ها در آذرماه امسال و سه ماه زودتر از برنامه پیش‌بینی‌شده تکمیل شد. به‌منظور اجرای این طرح‌ها حدود ۱۳ هزار میلیار ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

در قالب این طرح‌ها و طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۵۷۲ کیلومتر شبکه‌گذاری روستایی و ۱۲۶ کیلومتر شبکه‌گذاری شهری انجام شده است که در نتیجه آن ۸ هزار و ۸۱۳ خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای استان البرز، در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ و همچنین ۴۵۲ خانوار ساکن شهر آسارا  از توابع کرج، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

افزون بر این، راه‌اندازی  ۲۱ ایستگاه تی‌بی‌اِس (ایستگاه تقلیل فشار گاز) روستایی و یک ایستگاه تی‌بی‌اِس شهری بخش دیگری از طرح‌های اجرایی در این چارچوب است.

شایان یادآوری است که با اجرای ۱۰۰ درصدی پروژه‌های گازرسانی شهری و روستایی (قابل گازرسانی) در استان البرز در مجموع ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۸۷ نفر شامل ۷۹۲ هزار و  ۹۸۷ خانوار شهری و ۶۸ هزار و ۳۵۰ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، همچنین بیش از ۱۳۰۰ مورد از صنایع عمده و کشاورزی استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

کد خبر 634223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =