قدردانی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای توسعه فاز ۱۱ پارس‌ جنوبی

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه اکنون ۴ چاه فاز ۱۱ پارس‌ جنوبی عملیاتی شده و به تولید رسیده است، گفت: برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی اهمیت زیادی دارد، زیرا مرزی‌ترین فاز پارس جنوبی است، اما با وجود این اهمیت در برداشت گاز از این فاز سال‌ها عقب افتادیم و سرانجام در دولت سیزدهم این مهم تکمیل شد.

به گزارش شانا، محمد دهقان در بازدید از سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی، پالایشگاه فاز ۱۴ و طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس و سازمان منطقه ویژه پارس در عسلویه و کنگان، همچنین سکوی سلمان شرکت نفت فلات قاره با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم سرانجام پس از ۲۰ سال تعلل، فاز ۱۱ پارس‌ جنوبی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و انتقال سکو از فاز ۱۲ به موقعیت فاز ۱۱ بهره‌برداری از آخرین فاز پارس‌جنوبی با سرعت بیشتری انجام شد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواستند سکوی جدیدی برای این فاز بسازند چهار سال زمان نیاز بود و با تأخیر در برداشت گاز از فاز ۱۱، خسارت بیشتری می‌دیدیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اکنون چهار چاه فاز ۱۱ پارس‌ جنوبی عملیاتی شده و به تولید رسیده است، گفت: چند چاه دیگر نیز در حال حفاری است و حفاری و تکمیل چاه پنجم به‌زودی پایان می‌یابد.

دهقان تاکید کرد: امیدواریم فاز ۱۱ پارس جنوبی که سال‌ها منتظر تولیدی‌شدن آن بودیم حداکثر بهره را در تولید گاز به کشور برساند.

وی با اشاره به اینکه برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی اهمیت زیادی دارد زیرا مرزی‌ترین فاز پارس جنوبی است، افزود: با وجود این اهمیت در برداشت گاز از این فاز سال‌ها عقب افتادیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اظهار امیدواری کرد با همت کارشناسان ایرانی و متخصصان و مدیران وزارت نفت شاهد بالندگی هرچه بیشتر صنعت نفت و گاز در کشور باشیم.

کد خبر 634437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =