دانش مدیریتی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به قوه قضائیه منتقل می‌شود

مدیرکل آموزش قوه قضائیه با درخواست انتقال تجربیات و دانش مدیریتی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه گفت: توانمندسازی مدیران در قوه‌قضائیه از برنامه‌ها اصلی و اهداف روشن ماست. یک قاضی باید علاوه بر دانش حقوقی و قانونی مهارت‌های خاص مدیریتی در جهت اقناع‌کنندگی و ارتباطی داشته باشد.

به گزارش شانا به نقل از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، نشست مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و معاونان و رؤسای واحدها با مدیرکل آموزش قوه‌قضائیه و هیئت همراه برای انتقال تجربیات و دانش مدیریتی به قوه‌قضائیه روز شنبه (۱۸ آذرماه) در سالن کنفرانس مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت برگزار شد.

بنابر این گزارش مهدی جوهری، مدیرکل آموزش قوه قضائیه با درخواست انتقال تجربیات و دانش مدیریتی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: تلاقی و اشتراک ما در تربیت مدیر متخصص است، با این ویژگی که گروه‌های شغلی و حرفه‌های ما تفاوت‌هایی دارند. شما مدت‌هاست که برنامه کاری مشخصی دارید و با تدوین نظام‌نامه جامع توسعه مدیریت در صنعت نفت به دنبال این هستید که افراد متخصص را بدون وابستگی‌ها و سوگیری‌های خاصی برای آینده صنعت نفت کشور تربیت و ارزیابی کنید.

وی ادامه داد: توانمندسازی مدیران در قوه‌ قضائیه از برنامه‌های اصلی و اهداف روشن ما است. یک قاضی باید علاوه بر دانش حقوقی و قانونی مهارت‌های خاص مدیریتی در جهت اقناع‌کنندگی و ارتباطی داشته باشد. اینها باید بخشی از توان مدیریتی قاضی، دادیار و... باشد. از همین جهت است که به انتقال تجربه شما نیازمندیم.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه با تاکید بر همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در  نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد: همه ما یک کشوریم و باید به هم کمک کنیم تا نظام جمهوری اسلامی سربلند و کارآمدتر باشد.

جوهری با تاکید بر اینکه با آموزش صحیح می‌توانیم موفق عمل کنیم، گفت: در روش‌های آموزش ما را یاری دهید و در کنار روش‌های سنتی ما را با روش‌های نوین آشنا کنید. چنانچه لازم است آموزش را فازبندی کنید تا زودتر بتوانیم بهره‌مند شویم و حرکت تحولی را پیش ببریم. از آنجایی که ما ارتباط مستقیمی با مردم داریم این انتقال تجربیات را می‌توانید به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی نیز بدانید.

برگزاری همایش تعالی حکمرانی در پرتو تحول کانون‌های ارزیابی و توسعه

محسن حقیقی‌مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت نیز در این نشست در پاسخ به درخواست‌های اداره کل آموزش قوه‌ قضائیه ضمن تشریح سازوکار نظام جامع توسعه مدیریت صنعت نفت بر فرآیندهای مدیریت در صنعت نفت تأکید کرد و گفت: ما در صنعت نفت سه فرآیند سنجش و ارزیابی، ساماندهی و پایش و توسعه و تعالی را در عین جدا بودن به هم متصل می‌دانیم و آنها را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ما براساس آخرین الگوهای مدیریت استعداد کار را پیش برده‌ایم، زیرا اگر بخواهیم مدیران خوبی را پایش و ارزیابی کنیم باید به علم روز مسلح باشیم.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به لزوم درک مبانی حکمرانی متعالی در تربیت مدیران تأکید کرد: مسئله کانون‌های ارزیابی و توسعه در حکمرانی بسیار حائز اهمیت است و باید در علم مدیریت و بهره‌مندی از آن برای تعالی سازمانی مورد دقت قرار گیرد، به همین منظور روزهای دوم و سوم دی‌ماه همایش ملی «تعالی حکمرانی در پرتو تحول کانون‌های ارزیابی و توسعه» را با حضور مدیران ارشد دولت و صنعت نفت برگزار می‌کنیم.

حقیقی‌مقدم با تأکید بر اینکه اداره کل آموزش قوه‌ قضائیه باید روی الگوهای شایستگی و ابزارهای سنجش کارهای جدی انجام دهد، ادامه داد: در علم مدیریت نوین، آموزش بی‌حساب و بی‌هدف نداریم، بلکه آموزش باید بر اساس نیم‌رخ شایستگی باشد.

وی با با تأکید بر اینکه دقت شود که ما با تربیت مدیر سروکار داریم و این متفاوت از تربیت کارشناس است، بیان کرد: در آموزش باید نقطه‌زنی شود. نقشه راه پیشرفت فردی برایمان بسیار مهم است.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت همچنین گفت: باید دقت کنید که آموزش حق ارزیابی ندارد و کسی که وقت نمی‌گذارد نباید گواهی‌نامه صلاحیت بگیرد.

حقیقی‌مقدم با بیان تجربیات مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت افزود: اگر می‌خواهید فرآیندها در تربیت مدیران را به‌درستی پیش ببرید بدانید که در خانه مدیران اولین معارفه یک استعداد توسعه یافته رخ می‌دهد. هدف خانه مدیران حل چالش‌های اساسی است. در خانه مدیران است که مدیریت دانش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما به‌طور مداوم مدیریت متعالی، مدیر متعالی و سازمان متعالی را مورد شناسایی و بررسی قرار می‌دهیم، ادامه داد: اگر این‌گونه پیش بروید آینده مدیریتی قوه قضائیه را تضمین خواهید کرد.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با بیان اینکه در صنعت نفت تمامی خبرگان و مدیران را در فرآیندهای تربیت مدیران آینده صنعت نفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درگیر کرده‌ایم گفت: با ورود مدیران ارشد صنعت نفت سرمایه اجتماعی و با ورود خبرگان صنعت نفت در قالب گروه‌های بیست‌ویک‌گانه و باشگاه خبرگان یک سرمایه عظیم علمی برای صنعت نفت ایجاد کرده ایم. 

در پایان این جلسه مدیران و پژوهشگران آموزش قوه قضائیه پرسش‌هایی در جهت انتقال تجربیات مدیریتی مطرح کردند و معاونان و رؤسای واحدهای مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت نیز به ارائه پاسخ پرداختند.

کد خبر 634439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =