۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر: 634480
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در بازارها پیش از تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره افزایش یافت و در عین حال نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در پی احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه تصمیم‌گیری‌ها مربوط به نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا و انتشار داده‌های مربوط به تورم در معاملات روز سه‌شنبه (۲۱ آذرماه) افزایش یافت، در حالی که نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه و کند شدن روند رشد تقاضا مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در فوریه ۲۰۲۴ با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ژانویه ۲۰۲۴ با ۵۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، ۷۱ دلار و ۸۲ سنت به ازای هر بشکه دادوستد شد.

یئپ ژان رونگ، تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه آی‌جی (IG) در این باره گفت: همه توجه امروز سرمایه‌گذاران در بازار نفت معطوف به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) خواهد بود تا به‌طور بالقوه شرایط را برای سیاستگذاران ایالات متحده در نشست آینده تعیین کند.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده امروز منتشر می‌شود، در حالی که نشست دو روزه سیاست پولی کارگروه بازارهای باز فدرال (FOMC) روز چهارشنبه پایان می‌یابد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه (۲۲ آذرماه) نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد، اما صورت‌جلسه بانک مرکزی در نوامبر نشان داد سیاست‌گذاران همچنان نگران هستند تورم فزاینده باشد و در صورت نیاز درها را برای تشدید بیشتر باز بگذارد.

کد خبر 634480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =