اتصال ۶۰ درصد پمپ‌بنزین‌ها به سامانه هوشمند سوخت/ همبستگی بالا در وزارت نفت برای رفع اختلال جایگاه‌های سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اتصال ۶۰ درصد جایگاه‌های عرضه کشور به سامانه هوشمند سوخت پس از اختلال پیش‌آمده، گفت: برای رفع این اختلال، کل شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت همکاری کردند و با توجه به دستور وزیر نفت برای رفع سریع مشکل، همبستگی بالایی در این وزارتخانه شکل گرفت.

جعفر سالاری‌نسب امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه با توجه به اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت از روز گذشته تلاش شد روند سوخت‌رسانی در کشور متوقف نشود، اظهار کرد: در گام نخست تلاش کردیم همه جایگاه‌های سوخت برای عرضه بنزین با قیمت دوم فعال شوند تا بتوانند در روند عرضه سوخت مأموریت خود را انجام دهند که این کار تا ساعت ۹ شامگاه دوشنبه (۲۷ آذرماه) به‌طور کامل انجام شد و همه جایگاه‌های عرضه سوخت عملیاتی شدند.

وی ادامه داد: در گام دوم اتصال جایگاه‌های سوخت به سامانه هوشمند برای استفاده از کارت‌های سوخت در دستور کار قرار گرفت تا امکان استفاده از سوخت سهمیه‌ای در کارت سوخت فراهم شود که این اقدام از شامگاه دوشنبه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه برای اتصال جایگاه‌های سوخت به سامانه هوشمند، بیش از ۸۰۰ تیم عملیاتی به سراسر کشور اعزام شد، گفت: اکنون (ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه، ۲۸ آذر ماه)  ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت به سامانه هوشمند متصل شده‌اند و در تلاشیم تا پایان امشب به بالای ۹۰ درصد جایگاه‌ها برسد.

سالاری‌نسب با تأکید بر اینکه اولویت این بود که در جریان سوخت‌رسانی وقفه‌ای ایجاد نشود، افزود: ابتدا بنزین با نرخ ۳ هزار تومان عرضه شد اما با اتصال تدریجی پمپ‌های بنزین‌ به سامانه هوشمند سوخت امکان استفاده از بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیز فراهم شده است.

 وی با تکذیب شایعه تک‌نرخی‌شدن بنزین و جمع‌آوری کارت‌های سوخت گفت: به هیچ عنوان موضوع جمع‌آوری کارت‌های سوخت مطرح نیست و همه تلاش‌ها انجام شد تا این سامانه حفظ شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اکنون سامانه هوشمند سوخت فعال است و تغییری در قیمت و سهمیه‌بندی بنزین نیز نخواهیم داشت.

سالاری‌نسب با بیان اینکه  اختلالی در سیستم پیش آمده اما توانستیم به‌سرعت کار را انجام دهیم، ادامه داد: در تهران نیز با توجه به جمعیت بیشتر و تقاضای بالاتر، اتصال جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت بیشتر است.

وی تأکید کرد: برای رفع این اختلال، کل دستگاه‌های وزارت نفت شامل شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران شامل شرکت خطوط لوله و مخابرات، پالایشگاه‌ها و... همکاری کردند و با توجه به دستور مقام وزارت نفت برای رفع سریع مشکل، همبستگی بالایی در این وزارتخانه شکل گرفت.

کد خبر 634814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =