امکان عرضه اولیه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس فراهم است

مدیرعامل تاپیکو با اشاره به نقش راهبردی شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در اقتصاد ایران از لحاظ تأمین بخش زیادی از فرآورده‌های نفتی کشور گفت: مانع جدی برای عرضه اولیه سهام پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بورس وجود ندارد.

به گزارش شانا، بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با سفر به بندرعباس از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بازدید کرد و در نشست پنج‌ساعته با مدیران این شرکت، تازه‌ترین وضع عملکرد، موانع توسعه و مقدار پیشرفت پروژه‌های آن را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه مدیران شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز برخی از مشکلات جاری و توسعه‌ای شرکت را تشریح کردند که مدیرعامل تاپیکو ضمن تأکید بر برگزاری جلسات فوری برای بررسی دقیق این مشکلات، راهکار اساسی رفع موانع توسعه این شرکت بزرگ را حرکت آن به سمت عرضه سهام در بورس دانست.

وی با بیان اینکه شرکت نفت ستاره خلیج فارس سهم بالایی در تأمین منافع سهامداران تاپیکو دارد، اظهار کرد: از مدیران این شرکت می‌خواهم با هدف افزایش سود سهام سهامداران، نسبت به رشد سودآوری و کاهش هزینه‌های شرکت تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت تاپیکو همچنین در ادامه گفت: تاپیکو به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار شرکت نفت ستاره خلیج فارس (۴۹ درصد) خود را در رفع مشکلات فراروی این شرکت و ارائه کمک برای افزایش درآمد و سودآوری آن موظف می‌داند.

افقهی ضمن اعلام نبود مانع جدی برای عرضه اولیه سهام پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بورس تأکید کرد: با ورود شرکت نفت ستاره خلیج فارس به بازار سرمایه، ضمن شفاف‌ شدن فرآیندهای مالی و عملیاتی شرکت، فرآیندهای محکم نظارتی بورس و شفافیت ناشی از آن، به کمک این شرکت خواهد آمد و قطعاً بخش زیادی از موانع توسعه‌ای آن برطرف می‌شود و مشکلات غیرفنی هم به‌تدریج کنار خواهد رفت. شخص مدیرعامل شستا مصمم است عرضه اولیه بخشی از سهام این پالایشگاه در دولت مردمی سیزدهم به وقوع بپیوندد.

وی در ادامه با تقدیر از کارکنان زحمتکش این پالایشگاه در اجرای تعمیرات اساسی، پروژه صادرات دریایی گاز مایع، پروژه تکمیل و راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز و سایر اقدام‌های اثربخش انجام‌شده، گفت : امیدوارم بتوان در جهت جبران این تعهد و دلسوزی پرسنل، موضوع حق تقدم واگذاری اولیه سهام پالایشگاه به کارکنان زحمتکش آن در برنامه قرار گیرد.

مدیرعامل تاپیکو در این نشست همچنین راهکارهایی برای نحوه حل مشکلات پرداخت بدهی‌های شرکت، ارتقای روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها و تهاتر مطالبات از دولت با دیون ممتازه با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود که تاکنون استفاده نشده، دریافت تسهیلات قابل اخذ از شبکه بانکی کشور و صندوق توسعه ملی به‌خصوص برای پروژه تولید آمونیاک این پالایشگاه ارائه کرد.

افقهی در ادامه حضور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، به همراه معاونان و مدیران پالایشگاه از تأسیسات و طرح‌های توسعه آن بازدید کرد.

کد خبر 634886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =