تفاهم‌نامه‌ استقرار دفتر پژوهشگاه صنعت نفت در منطقه ویژه پارس امضا شد

تفاهم‌نامه استقرار دفتر پژوهشگاه صنعت نفت در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در روز پایانی دومین رویداد «پتروتِک» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، پژوهشگاه صنعت نفت امروز (پنجشنبه، ۳۰ آذرماه) در روز پایانی دومین رویداد «پتروتِک» تفاهم‌نامه‌ای با موضوع استقرار دفتر این مجموعه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امضا کرد. این تفاهم‌نامه بین عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امضا شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه امروزه این منطقه قطب اقتصاد و انرژی کشور است، گفت: یکی از نهادهای که باید در این منطقه حضور فعال داشته باشد پژوهشگاه صنعت نفت است.

وی افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای این شرکت‌ها قرار شد پژوهشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی حضور داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کانون انرژی کشور است، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در بحث گاز، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های گازی در این منطقه حضور نصفه و نیمه‌ای داشته است، اما می‌خواهیم این حضور را فعال‌تر کنیم.

کلانتری‌اصل افزود: هدف از اسقرار دفتر دائمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رصد کامل مشکلات این منطقه است و با توجه به ظرفیت فناوری و نوآوری که داریم، می‌توانیم با حضور در منطقه عملیاتی به رشد زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر به‌ویژه عسلویه کمک کنیم.

به گزارش شانا، دومین رویداد پتروتک روز سه‌شنبه (۲۸ آذرماه) با همکاری همه ارکان زیست‌بوم فناوری و با مشارکت و حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پارک توسعه فناوری و چهار شرکت اصلی وزارت نفت همزمان با هفته پژوهش آغاز به‌کار کرد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 634894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =