لزوم تأمین نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی از داخل کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی را به‌وسیله شرکت‌های توانمند ایرانی تأمین کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، سوم دی‌ماه) در جمع دانشجویان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: تنوع سبد محصولات تولیدی در یک صنعت از شاخص‌های سنجش توانایی است و امروز صنعت پتروشیمی با تولید ۵۵۰ گرید انواع محصول پتروشیمیایی از این حیث از قدرتمندترین صنایع کشور است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن و تعداد مجتمع‌های در حال تولید نیز به ۷۰ مجتمع رسیده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی پیش از انقلاب اسلامی در بحث تأمین کالا، تجهیزات، دانش فنی و کاتالیست مورد نیاز به‌طور کامل به خارج وابسته بود، اما امروز بیش از ۸۵ درصد نیازهای صنعت پتروشیمی در این بخش‌ها از طریق شرکت‌ها و سازندگان ایرانی تأمین می‌شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه امروز برخلاف گذشته طراحی، اجرا، پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی، بهره‌برداری و تعمیرات از سوی نیروهای توانمند ایرانی انجام می‌شود، تصریح کرد: تا پایان فعالیت دولت سیزدهم همه کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت نفت از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همکاری شرکت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان بومی‌سازی خواهد شد.

کد خبر 635094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =