مانده‌یابی لوله مغزی از درون چاه بدون استقرار دکل در شرکت نفت و گاز کارون

عملیات موفق مانده‌یابی لوله مغزی از درون چاه بدون استقرار دکل و توقف تولید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، با اقدام به‌موقع کارشناسان این شرکت و مشارکت مؤثر همکاران مدیریت امور فنی مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها، عملیات مانده‌یابی ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله مغزی سیار از درون چاه شماره ۲۹۴ اهواز با بهره‌دهی هزار و ۵۰۰ بشکه نفت در روز، بدون حضور دکل و توقف تولید چاه، با موفقیت کامل انجام شد.

بر پایه این گزارش، به‌دنبال شکسته‌ شدن لوله مغزی در حین انجام عملیات رفع مانع و احیای چاه ۲۹۴ اهواز، با اتخاذ تمهیدات لازم و اقدام‌های به‌موقع فنی و عملیاتی و تزریق آب نمک، عملیات ایمن‌سازی چاه و خروج لوله مغزی بریده شده از درون چاه یادشده بدون حضور دکل تعمیراتی انجام شد که با اجرای این عملیات یادشده طی چهار روز کاری افزون بر حذف هزینه زیاد تعمیر توسط دکل، از خارج‌ شدن چاه از مدار تولید با بهره‌دهی تولیدی هزار و ۵۰۰ بشکه نفت در روز جلوگیری شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تأمین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع مناطق نفت‌خیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گاز را از میدان‌های تحت سرپرستی به‌عهده ‌دارد.

کد خبر 635135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =