نهمین چاه در نخستین مخزن ذخیره‌سازی گاز خاورمیانه به بهره‌برداری رسید

چاه شماره ۱۲ آخرین چاه تولیدی - تزریقی در منطقه عملیاتی سراجه قم با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و معاون استاندار قم عملیاتی شد.

به گزارش  شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در آیین رسمی بهره‌برداری از این چاه اظهار کرد: از اواخر مردادماه امسال  برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تولیدی‌ شدن چاه ۱۲ سراجه آغاز شد و با همت همکاران در بخش مدیریت تولید، فنی، شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب و منطقه بهره‌برداری سراجه قم در کمتر از سه ماه و با حداقل مبلغ ریالی به بهره‌برداری رسید.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای اجرای طرح ذخیره‌سازی به‌عنوان راهبردی‌ترین اقدام‌های فنی و عملیاتی در زمینه ذخیره‌سازی و بازتولید گاز گفت: بدون شک حمایت مدیران ارشد وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، قوت قلب و اطمینان‌خاطر را به همکاران ما بخشیده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین هزینه و بدون برون‌سپاری‌ این چاه تولیدی شود.

مدیرعامل نفت مرکزی با اشاره به رکوردشکنی ذخیره‌سازی با میزان بیش از ۳ میلیارد مترمکعب در مخازن شوریجه و سراجه تصریح کرد: در مجموع در اوج مصرف گاز در فصل زمستان، میزان بازتولید از این دو مخزن ذخیره‌سازی معادل بیش از یک فاز با تولید حداکثری میدان گازی پارس جنوبی است.

بر اساس این گزارش، مقدار تولید روزانه چاه شماره ۱۲ سراجه معادل نیم میلیون مترمکعب است. در این میدان در مجموع یک میلیارد مترمکعب گاز از ابتدای دوره تزریق امسال ذخیره شده است و در چهار ماه سرد سال مقدار برداشت روزانه برحسب نیاز تا حدود ۱۰  میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

کد خبر 635225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =