۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
  • کد خبر: 635293
نفت برنت ۸۱ دلاری شد

قیمت نفت شاخص برنت در بازارهای جهانی با وجود ثبت رقم بالای ۸۱ دلار، در پی برآوردهای مربوط به تحولات حمله‌های حوثی‌های یمن در دریای سرخ ثابت ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، به‌دنبال رصد تحولات دریای سرخ از سوی سرمایه‌گذاران در بازار نفت و ازسرگیری فعالیت شماری از شرکت‌های کشتیرانی و عبور از آبراه با وجود حمله‌های مداوم و تنش‌های گسترده‌تر در خاورمیانه، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (ششم دی‌ماه) ثابت ماند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۴ و ۱۵ دقیقه به وقت گرینویچ با ۵ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۲ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، ۷۵ دلار و ۴۵ سنت برای هر بشکه داد و ست شد.

هر دو شاخص نفتی در معاملات روز گذشته در پی افزایش شمار حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ و ترس از اختلال در حمل‌ونقل، افزون بر امید به کاهش نرخ بهره ایالات متحده آمریکا که می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای سوخت را افزایش دهد، بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

با وجود حمله‌های حوثی‌های یمن به عبور و مرور شناورهای شرکت‌های بزرگ کشتیرانی مانند مرسک دانمارک و سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام (CMA CGM) فرانسه در پی استقرار یک ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا، عبور از دریای سرخ را از سر گرفتند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در فیلیپ نوا گفت: با وجود بسته شدن کانال‌های حمل‌ونقل و مسیریابی دوباره کشتی‌ها، تأثیرگذاری بر عرضه جهانی نفت هنوز قابل بحث است.

کاهش قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازارهای جهانی در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آغاز کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ میلادی محدود شد.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز سه‌شنبه (پنجم دی‌ماه) نشان داد انتظار می‌رود ذخیره‌سازی‌ها نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش یابد، در حالی که ذخیره‌سازی‌های بنزین و فرآورده‌های تقطیری ممکن است با افزایش همراه باشد.

کد خبر 635293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =