صنعت پتروشیمی از سنگرهای اصلی در بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی فرارسیدن «هشتم دی، روز صنعت پتروشیمی» را تبریک گفت و یادآور شد: این صنعت یکی از سنگرهای اصلی در شکست و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، متن پیام مرتضی شاهمیرزایی به شرح است:

«امروز هشتم دی که به نام «صنعت پتروشیمی» پیوند خورده است، با تلاش‌ها، توانمندی‌ها و تخصص شما همکاران پرتلاش، موفق شده‌ایم در میدان جهادی کشور به نقطه قوت اقتصاد تبدیل شویم تا به نوبه خود سهم مهمی در حذف خام‌فروشی نعماتی همچون نفت و گاز که در نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید شده، داشته باشیم.

اکنون که ایران عزیز ما در یک نبرد همه‌جانبه اقتصادی قرار دارد، صنعت پتروشیمی یکی از سنگرهای اصلی در شکست و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه است و اگر تلاش‌های مجاهدانه جوانان و نخبگان این صنعت افتخارآفرین نبود، دشمن می‌توانست سختی‌های بیشتری را بر مردم عزیز ایران اسلامی تحمیل نماید.

امروز در حالی به استقبال هشتم دی‌ماه روز صنعت پتروشیمی می‌رویم که این صنعت به‌واسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌های خانواده بزرگ پتروشیمی، به مراتب بهتر از گذشته شده است.

در دو سال گذشته مقدار تولید صنعت پتروشیمی از ۶۱.۲ میلیون تن به ۶۹.۷ میلیون تن و مقدار فروش از ۱۴ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که بخش مهمی از تأمین ارزی کشور نیز از همین مسیر انجام شد.

امسال دشمن با تمام توان و تحریم‌های چندجانبه سعی در ضربه‌ زدن به اقتصاد ایران داشت، اما برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با حضور ۷۷۰ شرکت داخلی و خارجی، سطح توانمندی صنعت پتروشیمی ایران را به نمایش گذاشت.

خرسندم اعلام کنم با همکاری و همراهی مؤثر همه همکاران، هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و ذی‌نفعان، موفق شده‌ایم راهبرد حداکثر استفاده از ظرفیت‌های نصب شده را محقق کنیم، ضمن آنکه با درکی همه‌جانبه از راهبردی دیگر در حوزه ارزش‌آفرینی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، هم‌اکنون با رفع مهم‌ترین دغدغه بنگاه‌های پایین‌دستی از طریق طرح فروش اعتباری، بازار باثباتی در این بخش مهم صنعت ارزش‌آفرین ایجاد شده است.

از این رو در تلاشیم با نهادینه‌شدن راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، زیرساخت‌های قانونی آن نیز در برنامه هفتم توسعه مدون شود.

طرح‌هایی همچون جمع‌آوری گازهای ترش از میدان‌های حوزه نفتی غرب کارون به‌منظور جلوگیری از هدررفت آنها و کمک به محیط‌ زیست و تأمین خوراک موردنیاز مجتمع‌های پتروشیمی، طرح‌های تولید مواد پایه و میانی پتروشیمی، نوسازی اسکله‌ها و ساخت اسکله‌های جدید بخشی از فعالیت‌هایی است که در حال اجراست و به‌دنبال دستیابی به اهداف آن هستیم.

همکاران پرتلاش، آنچه امروز در صنعت پتروشیمی در حال انجام‌ شدن است، حاصل جهد و جهاد شماست.

اینجانب با تبریک «روز صنعت پتروشیمی» به شما عزیزان، از خداوند متعال، توفیق، بهروزی و تعالی شما را خواستارم.

به امید سربلندی ایران عزیز اسلامی.»

کد خبر 635331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =