افزایش ظرفیت گازرسانی استان گلستان در روزهای سرد سال

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از افزایش ظرفیت گازرسانی در این استان به‌ویژه روزهای سرد سال خبر داد.

علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به بهره‌برداری رسمی ایستگاه تقلیل فشار گاز بصیرآباد استان گلستان با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، توضیح داد: از آنجا که استان گلستان در انتهای خطوط شبکه گاز کشور قرار دارد، تقویت فشار گاز برای مشترکان به‌ویژه در فصل سرد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ایستگاه تقلیل فشار گاز بصیرآباد بر خط وارداتی گاز ۴۰ اینچ از ترکمنستان به کردکوی و در منطقه گمیشان با خط لوله ۴۰ اینچ، ساخته شد که گاز را به شمال و شمال غرب استان گلستان توزیع می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با تأکید بر ضرورت ساخت این ایستگاه به‌ویژه در زمان بحران و افت فشار گاز تصریح کرد: اکنون گازرسانی به پنج شهر و ۱۵۰ روستای گلستان برعهده این ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت انتقال روزانه ۲.۵ میلیون مترمکعب گاز است.

به گفته طالبی، ساخت این ایستگاه تقلیل فشار گاز پارسال هدف‌گذاری و تابستان امسال با هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد تومان تکمیل و نصب شد و پیش از فصل سرما با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید که سیستم توزیع و تأمین گاز طبیعی را بهبود می‌بخشد.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون همه شهرها و شهرستان‌های استان گلستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، یادآور شد: ۹۹ درصد جمیت روستایی استان هم مشترک گاز هستند. در مجموع ۹۵۰ روستای قابلیت گازرسانی در گلستان وجود داشت که اکنون عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای باقی‌مانده در حال اجراست که امیدواریم تا پایان امسال تکمیل شود.

کد خبر 635612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =