تأکید بر الگوهای داده‌محور، پایش داده‌ها و حذف خطاهای صنعتی

چهارمین سمینار آموزشی «آشنایی با تحول دیجیتال و کاربرد آن در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی» در مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، از موضوع‌های مطرح‌شده در این سمینار می‌توان به مروری بر مباحث تحول دیجیتال، هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت نفت، اهمیت تحول دیجیتال در صنعت نفت و تجربیات پایلوتی و صنعتی پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد.

الگوهای داده‌محور، پالایش داده‌ها و حذف خطاهای صنعتی، تحول دیجیتال از بعد صنعتی و سازمانی و مروری بر مباحث تحول دیجیتال از دیگر محتوای این دوره آموزشی است.

بر پایه این گزارش، هوش مصنوعی و تحول دیجیتال از فناوری‌های نوظهوری است که امروزه مزیتی رقابتی برای صنایع نفتی محسوب می‌شود، چرا که همگام با روند تحولات دنیا و ورود فناوری‌های نو، سازمان‌ها می‌توانند با کمک این فناوری دانش خود را به‌طور مستمر و با سرعت مناسب روزآمد کنند.

پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان سازمانی پژوهشی و پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوظهور در صنعت نفت، تاکنون سه برنامه آموزشی در این زمینه برگزار کرده است که دی‌ماه امسال چهارمین سمینار با حضور ۱۱۲ نفر از کارشناسان نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

نتایج به‌دست‌آمده در هر سه کارگاه آموزشی گذشته بسیار رضایت‌بخش بوده و در این دوره‌ها از توانمندی استادان و صاحب‌نظران شاخص استفاده شده است که به‌دنبال آن با هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه مناسب برای ورود به تحول دیجیتال و اجرایی‌ کردن در سازمان‌ها، چهارمین سمینار آموزشی در این مرکز علمی به‌صورت رایگان برپا شد.

شایان ذکر است نخستین دوره از سمینارهای یادشده اسفندماه ۱۴۰۰، دومین دوره اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و سومین دوره به درخواست منطقه ویژه اقتصادی پارس خردادماه ۱۴۰۱ در عسلویه برگزار شد.

کد خبر 635917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =