تناسب بین تولید و اشتغال صنعت نفت در خوزستان ضروری است

استاندار خوزستان گفت: تناسب بین تولید و اشتغال صنعت نفت در خوزستان ضروری است و این مهم با تکمیل زنجیره ارزش محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، علی‌اکبر حسینی‌ محراب امروز (یکشنبه، ۲۴ دی‌ماه) در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه زنجیره ارزش صنعت نفت باید در استان خوزستان شکل بگیرد، اظهار کرد: باید از واردات تجهیزات صنعت نفت بی‌نیاز شویم و این نیاز ازسوی سازندگان داخلی تأمین شود.  

وی با بیان اینکه باید در استان خوزستان اشتغال در صنایع پایین‌دستی نفت ایجاد شود تا منشأ تحول برای این استان باشد، افزود: ظرفیت بالایی در این استان وجود دارد که به‌طور کامل از آن استفاده نمی‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امروز صنعت نفت به‌عنوان پیشران اقتصادی کشور مطرح است، گفت: بخش خصوصی در این زمینه کار کرده است، اما موانعی برای حضور این بخش در صنعت نفت وجود دارد.

حسینی‌ محراب تصریح کرد: مجموعه صنعت نفت بلوغ کاملی یافته است و باید زمینه حضور این صنعت را در بخش‌های مختلف تولید فراهم کنیم، همچنین اگر موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم می‌توانیم بازارهای منطقه را فتح کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی برای حضور سازندگان تجهیزات صنعت نفت در بازارهای منطقه‌ای انجام شده است، افزود: این اقدام حلقه وصل ملت‌ها در زمینه تولید قطعات است تا در صنعت نفت عراق و دیگر کشورهای منطقه به تکامل برسیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: تناسب بین تولید و اشتغال صنعت نفت در استان خوزستان ضروری است و این مهم با تکمیل زنجیره ارزش محقق خواهد شد.  

شایان یادآوری است که چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از امروز (یکشنبه، ۲۴ دی‌ماه) تا روز چهارشنبه (۲۷ دی‌ماه) در اهواز دایر است، در این نمایشگاه تازه‌ترین دستاوردهای ساخت داخل در حوزه تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت معرفی خواهد شد.

پیش از این معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اعلام کرده بود که وزارت نفت رتبه نخست در میان دستگاه‌های اجرایی برای ساخت بار اول داشته است، همچنین میان چهار شرکت اصلی وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران بیشتر اهتمام را برای ساخت بار اول به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، اکنون مجموعه صنعت نفت برای ساخت تجهیزات مورد نیاز خود با بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کند که در این زمینه نیز وزارت نفت پیشتاز است.

کد خبر 636141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =