بهره‌برداری از ۵ طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۲

وزیر نفت با اشاره به بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان امسال گفت: افزون بر این ۵ طرح چند طرح دیگر که از سال ۸۳ تا سال ۸۵ معطل و بلاتکلیف بوده‌اند، تعیین تکلیف و در مسیر اجرا قرار گرفت.

به گزارش شانا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جواد اوجی در نشست امروز (چهارشنبه، ۲۷ دی‌ماه) هیئت دولت، از بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد و اعلام کرد: طرح پتروشیمی ابن‌سینای همدان سال ۸۳ و در جریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان مصوب شد، اما بلاتکلیف مانده بود تا اینکه در این دولت با ارزش یک میلیارد دلار فعال شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت افزون بر پتروشیمی همدان، اجرای پنج طرح بزرگ دیگر پتروشیمی را دنبال کرده است و افزون بر این چند طرح دیگر که از سال ۸۳ تا سال ۸۵ معطل و بلاتکلیف بوده‌اند، تعیین تکلیف و در مسیر اجرا قرار گرفت، اظهار کرد: طرح پتروشیمی زنجان با وجود ۹۸ هزار سرمایه‌گذار مردمی در استان از دیگر طرح‌های معطل‌مانده از سال ۸۵ بود که از ابتدای دولت مردمی فعال شده و پیشرفت اجرای آن از ۱۸ درصد به ۵۳ درصد رسیده است.

طرح‌های پتروشیمی گلستان، تربت حیدریه و بروجن نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی بودند که وزیر نفت در گزارش خود به فعال شدن آنها و اهمیت بهره‌برداری از این طرح‌ها در جلوگیری از خام‌فروشی، ارزآوری و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

در این نشست، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از اجرایی شدن دستور رئیس‌جمهوری برای رفع ناترازی‌های شبکه بانکی گفت: برای رفع ناترازی و کفایت سرمایه پایین بانک‌ها که یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف شبکه بانکی کشور بود، به‌ترتیب در سال‌های ۱۴۰۰ حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۸ هزار میلیارد تومان و در سال جاری حدود ۱۴۱ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها افزوده شده و خواهد شد تا وضعیت کفایت سرمایه شبکه بانکی بهبود یابد و مشکلات ناترازی‌های بانک‌ها برطرف شود.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی که از ابتدای دولت مردمی تا پایان امسال برای افزایش سرمایه بانک‌ها تخصیص یافته، معادل تمام افزایش سرمایه‌هایی است که در دولت‌های گذشته در بانک‌ها انجام شده است.

کد خبر 636392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =