عملیات ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه کرمانشاه وارد مرحله اجرا شد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، از آغاز عملیات اجرایی ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نقل از شرکت پالایش نفت کرمانشاه، محمدرضا امامی‌نیا در این باره اظهار کرد: پیش از این، قراداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه میان مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل شرکت دانش بنیان آذر انرژی تبریز امضا شده بود و هم اکنون این پروژه وارد فاز اجرایی شد.

وی یادآور شد: این پروژه بی‌شک نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، ارتقای شاخص‌های کیفی فرآورده‌های نفتی، افزایش سوددهی و توسعه پالایشگاه‌ کرمانشاه ایفا خواهد کرد.

سخنگوی پالایشگاه نفت کرمانشاه اظهار کرد: در واقع هدف از اجرای طرح، این است که مقدار گوگرد نفت کوره از ۳.۲ به ۰.۸ درصد کاهش یابد. همچنین در این طرح، ۳۰ درصد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه به نفت گاز تبدیل خواهد شد.

امامی‌نیا یادآور شد: یکی از چالش‌های اصلی در شرکت‌های پالایشی کشور بحث تولید نفت کوره است که خوشبختانه پالایشگاه کرمانشاه با اعتماد به دانش بومی مهندسان جوان کشور و پرسنل توانمند شرکت، برای نخستین بار در کشور گامی مؤثر در این زمینه برداشته است.

وی با قدردانی از حمایت‌های سهامداران پالایشگاه کرمانشاه در امضای این قرارداد گفت: در طول هفت سال اخیر که بخش خصوصی مدیریت شرکت پالایش نفت کرمانشاه را به‌عهده داشته، نهایت تلاش خود را در مسیر توسعه و افزایش کیفیت محصولات تولیدی این شرکت به کار برده و با انجام مسئولیت‌ اجتماعی خود، نگاهی ویژه‌ به توسعه همه‌جانبه استان و کشور داشته و دارد.

کد خبر 636519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =