۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
  • کد خبر: 636917
قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی امضا شد

گروه پتروپارس و شرکت تأسیسات دریایی ایران قرارداد طراحی، خرید، ساخت، بارگیری و نصب جکت میدان مشترک گازی فرزاد بی را امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از پتروپارس، قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی، روز گذشته (یکشنبه، هشتم بهمن‌ماه) توسط فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس و حسین شیوا، مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی ایران امضا شد.

بر اساس این قرارداد که با حضور جمعی از  اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد اجرایی و فنی طرفین به امضا رسید، شرکت تأسیسات دریایی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های دارای دانش و تجربه در ساخت و نصب سکوهای دریایی، طراحی، خرید، ساخت، بارگیری و نصب جکت میدان‌ مشترک گازی فرزاد بی را عملیاتی می‌کند.

فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس در حاشیه امضای این قرارداد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ساخت جکت پروژه فرزاد-ب در جریان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین گروه پتروپارس و شرکت تأسیسات دریایی ایران گفت: با توجه به اهمیت میدان مشترک گازی فرزاد بی و با هدف تسریع در برداشت از ذخایر این میدان مشترک، شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان کارفرمای اصلی و گروه پتروپارس و شرکت تأسیسات دریایی تلاش کردند در فاصله امضای تفاهم‌نامه تا امروز که قرارداد به امضای نهایی رسیده است در راستای منافع ملی و با برنامه‌ریزی، تعامل مشترک و مدیریت زمان، کارهای اجرایی، امور فنی و فعالیت‌های مهندسی را  پیش برده و در نتیجه هم‌اکنون، بخش بسیار زیادی از مقدمات اجرایی شده است.

در این مراسم همچنین حسین شیوا، مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی گفت: ظرفیت های صنعتی تاسیسات دریایی در یاردهای عسلویه و خرمشهری آمادگی مشارکت در طرح های ملی و منطقه ای را دارد.
وی با  اشاره  جابجای سکوی فاز ۱۱  و بکارگیری تجهیزات منحصراً به فرد ، افزود:شرکت تاسیسات دریایی  در زمینه طراحی و مهندسی و اجرا جزء شرکت های منحصر به فرد در کشور و حتی منطقه بوده و ناوگان دریایی این شرکت مجهز به کشتی و شناورهای تکنیکی و راهبردی است.
وی ادامه داد: طرحهای که تاسیسات دریایی مشارکت می کند،در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز کشور و توسعه میادین بوده و به طور مستقیم با تولید و برداشت نفت و گاز مرتبط است

میدان گازی فرزاد بی بین ایران و عربستان مشترک است و وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تسریع در بهره‌برداری از میدان‌های مشترک را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرارداده‌اند. امضای قرارداد ساخت و نصب جکت این میدان به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین میدان‌های گازی کشور که توسعه و بهره‌برداری از آن به‌دلیل ویژگی‌های مخزن، نیازمند دانش فنی و مهارت‌های اجرایی ویژه است اهمیت بسیاری دارد.

با بهره‌برداری از طرح‌ توسعه میدان‌ گازی فرزاد بی که با کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس توسط شرکت پتروپارس در دست اجرا است، روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

کد خبر 636917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =