افزایش فروش در بخش نفت و صنایع از عوامل مؤثر در رشد بهره‌وری است

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ۷۵ درصد رشد اقتصادی سال گذشته از محل بهره‌وری بوده است، گفت: افزایش فروش در بخش نفت و صنایع از عوامل مؤثر در رشد بهره‌وری است.

به گزارش شانا، سیداحسان خاندوزی امروز (سه‌شنبه، دهم بهمن‌ماه) در نشست خبری درباره آخرین تحولات رسمی اقتصاد کشور اظهار کرد: دولت در اولویت سیاست‌گذاری اقتصادی خود مسئله ایجاد ثبات اقتصادی، مهار تورم و هم‌زمان کمک به رشد تولید، خروج از رکود و ایجاد اشتغال را در دستور کار دارد. امروز هم جمعی از تولیدکنندگان خدمت رهبر انقلاب رسیدند و مهم‌ترین عبارتی که در این حوزه رهبر انقلاب فرمودند، بهبود فضای کسب‌وکار و کنترل نقدینگی و تأمین مالی برای تولید خصوصاً تولیدکنندگان متوسط و خرد بود.

وی با اشاره به عملکرد مالی دولت در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ افزود: در بخش واقعی اقتصاد ایران عملکرد ۱۰ ماه دولت و بودجه ۱۴۰۲، در خصوص تراز کردن دخل و خرج دولت باید به تحمیل هزینه‌های دولت قبل و تحمیل آن به اقتصاد کشور را یادآور شد. دولت سیزدهم تلاش کرد ناترازی بودجه خود را به‌عنوان یکی از اولویت‌های خود رفع کند.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: برخی متغیرهای اقتصادی دیربازده هستند از جمله تدابیری که برای رشد اقتصادی است که با فاصله خود را نشان می‌دهد یا شاخص بهره‌وری هم به آرامی خود را نشان می‌دهد. سازمان اداری و استخدامی درباره بهره‌وری اعلام کرده شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید ۳.۱ درصد در سال ۱۴۰۱ است که بالاترین رشد بهره‌وری کل اقتصاد کشور در ۱۰ سال اخیر است.

خاندوزی اظهار کرد: ۷۵ درصد رشد اقتصادی سال گذشته از محل بهره‌وری بوده است. بهره‌وری نیروی کار در سال ۱۴۰۱، ۲.۸ درصد و بهره‌وری سرمایه ۳.۵ درصد بوده است. افزایش فروش در بخش نفت و صنایع از عوامل موثر در رشد بهره‌وری بوده است، در برنامه‌های پنج ساله متعددی موضوع بهره‌وری تأکید شده بود، اما توفیق چندانی نداشت.

کد خبر 636970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =