شعله‌های آبی مهمانِ این روزهای خانه‌های برفی/ خبری از قطعی و افت فشار گاز نیست

روزهای سرد و پر بارش در بیشتر استان‌های کشور در حالی سپری می‌شوند که خبری از قطعی و افت فشار گاز نیست و خانه‌های مردم گرم است.

به گزارش شانا، دمای هوا در بسیاری از استان‌های کشور در چند روز اخیر به زیر صفر رسید تا جاییکه امروز (شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه) مدارس حدود ۸ استان به دلیل شدت بارش برف و سردی هوا غیر حضوری شد. نکته قابل توجه اینکه این سرما و روزهای برفی در شهرهای پرجمعیت سبب افزایش مصرف گاز طبیعی و به تبع آن ثبت رکود تازه مصرف بخش خانگی و تجاری از ابتدای امسال تاکنون شد.

براساس اعلام شرکت ملی گاز ایران، حجم مصرف گاز خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز هم عبور کرد و روز پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) ۸۵۵ میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق و برای مصارف بخش‌های مختلف توزیع شد.

همه در این موارد در حالی است که کارکنان صنعت نفت و گاز کشور در همه این روزها به طور ۲۴ ساعته در آماده‌باش کامل بودند تا جریان گاز در خانه‌های مردم بدون قطعی و افت فشار، پایدار باشد.

نباید فراموش کرد مجموعه وزارت نفت و صنعت گاز با توجه به تجربه سال‌های گذشته و انجام اقدام‌های زیرساختی و ضربتی به‌ویژه در یک سال اخیر موجبات گرمابخشی خانه‌های مردم را در این روزهای سرد مهیا کردند.

کد خبر 637164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =