شرکت‌های دانش‌بنیان باید در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی فعال شوند

وزیر کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور دارای توانمندی‌های وسیع تخصصی هستند که ضروری است زمینه فعال شدن آنها در عرصه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فراهم شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، احمد وحیدی شامگاه یکشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) در آیین گشایش نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی در عسلویه اظهار کرد: با حضور شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی شاهد افزایش برداشت از ذخایر حوزه نفت و گاز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به‌عنوان مزیت کشور مورد تأکید است، افزود: با توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌ها که در دل شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد می‌توان زنجیره‌های ارزش بخش نفت و گاز را افزایش داد.

وزیر کشور با قدردانی از شکل‌گیری این نمایشگاه مهم در قلب صنعت ایران تصریح کرد: باید موتور محرکه این عرصه به سمت دستیابی افق‌های بلند در حوزه فناوری و نوآوری‌ها پیش رود که در ادامه زنجیره‌های ارزش راهبردی نیز با آنها شکل بگیرد.

وحیدی جابه‌جایی مرزهای دانش در این حوزه را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد نظام هوشمند در حوزه صنعت نفت موضوعی مهم محسوب می‌شود.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر نیز در این آیین با بیان اینکه تحول علمی و صنعتی فراوانی در منطقه پارس جنوبی اتفاق افتاده است، افزود: توانمندی‌های ارائه‌شده در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی نشان از این رویداد و اتفاق مهم است.

وی اظهار کرد: ارائه دستاوردهای بزرگ ۱۶۰ شرکت صنعتی و تولیدکننده کالا و خدمات فنی و مهندسی در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی از تحقق این تحول بزرگ صنعتی در کشور حکایت دارد.

کد خبر 637236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =