بهره‌برداری از ۷ طرح نفتی و گازی/ افزایش تولید ۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸ میلیون مترمکعب گاز

امروز و هم‌زمان با ایام چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هفت طرح نفتی و گازی به بهره‌برداری رسید و ۱۵۰ هزار بشکه به تولید نفت و ۲۸ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید گاز ایران افزوده شد.

به گزارش شانا، هفت طرح نفتی و گازی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ بهمن‌ماه) هم‌زمان با سفر جواد اوجی، وزیر نفت به استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از این هفت طرح، زمینه افزایش ۱۵۰ هزار بشکه تولید نفت و ۲۸ میلیون مترمکعب تولید گاز در کشور را فراهم کرده است.

براساس سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت با خط لوله ۱۳۰ کیلومتری قلعه‌نار، ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت با خط لوله شادگان، ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت با واحد نمکزدایی اهواز متمرکز، ۱۰ هزار بشکه‌ای نفت با طرح توسعه میدان چشمه‌خوش، دالپری و پایدار شرق، ۲ هزار بشکه‌ای نفت میدان سهراب، ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت با توسعه ۶۰ حلقه چاه میدان آزادگان و برداشت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز با خط لوله دریایی جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی محقق شده است.

در مجموع با بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه ۶ میلیارد دلار از سوی صنعت نفت و گاز ثروت‌آفرینی می‌شود که نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور دارد.

کد خبر 637387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =