بومی‌سازی ۲۰۰ قلم کالای پرمصرف نفتی در دولت سیزدهم/ رشد ۳۳۳ درصدی حضور دانش‌بنیان‌ها در صنعت نفت

وزیر نفت با تأکید بر ساخت داخل ۲۰۰ قلم کالای پرمصرف صنعت نفت در دولت سیزدهم، گفت: در مجموعه وزارت نفت در آغاز دولت، ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در وزارت نفت فعال بود و امروز بیش از ۶۵۰ شرکت در مجموعه وزارت نفت کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به خراسان رضوی، جواد اوجی شامگاه پنجشنبه (۱۹بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه روایت پیشرفت در مشهد با اشاره به اینکه این نمایشگاه به‌منظور بازتاب دستاوردهای دولت سیزدهم برگزار شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه، طلاب روایت دستاوردهای دولت را در بخش‌های مختلف تنظیم کردند.

وی با بیان اینکه در طول دوران کاری خود از نمایشگاه‌های زیادی بازدید کردم، ادامه داد: نمایشگاه روایت پیشرفت، یکی از نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که به تصویر کشیده شده است.

وزیر نفت تأکید کرد: در این نمایشگاه، دستاوردهایی که در دولت مردمی با توسل به ائمه و با تخصص کارشناسان به دست آمده، در معرض دید مردم گذاشته شده است.

اوجی با قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: اطلاع‌رسانی دستاورهای دولت برای مردم ایجاد امید به ویژه جوانان را به‌دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف صنعت نفت خودکفا هستیم، افزود: امروز در صنعت نفت در همه بخش‌های این حوزه خودکفا هستیم و وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگانی که کار می‌کنند موئد این ادعا است.

وزیر نفت ادامه داد: در این دولت فعالیت‌های جدی انجام شده و از مهمترین موارد استفاده بهینه از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است.

اوجی تصریح کرد: در مجموعه وزارت نفت در آغاز کار دولت، ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در وزارت نفت فعال بود و امروز بیش از ۶۵۰ شرکت در مجموعه وزارت نفت کار می‌کنند.

وی گفت: ۲۰۰ قلم کالای راهبردی که مورد نیاز صنعت نفت بوده و پیش از این از طریق واردات تامین می‌شد، اکنون با تکیه بر توان سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

وزیر نفت در پایان از همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه فعالیت کردند تا بخشی از فعالیت دولت مردمی را نشان دهند، قدردانی کرد.

در این رویداد، وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نفت و زیرمجموعه آن همچون شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تازه‌ترین دستاوردهای وزارت نفت دولت سیزدهم را به معرض نمایش می‌گذارند.

شایان یادآوری است که پیش از ظهر امروز نیز سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی از نمایشگاه روایت پیشرفت بازدید کرد.

نخستین رویداد ملی روایت پیشرفت در قم برگزار شد و دومین دوره آن در مشهد از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه دایر است.

کد خبر 637494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =