دوازدهمین نشست شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز برگزار شد

دوازدهمین نشست شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز برای تصویب خط پایه تخلیه میدان نفتی آزادگان برگزار شد.

به گزارش شانا، دوازدهمین نشست شورای عالی مهندسی مخازن به‌عنوان عالی‌ترین مرجع تخصصی در سطح صنعت نفت در خصوص خط پایه تخلیه فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی آزدگان با حضور حداکثری اعضای شورا، ظهر چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) در محل وزارت نفت برگزار شد.

با توجه به مشترک بودن این میدان، برای تسریع در فرآیندهای تأیید قراردادهای بالادستی و پیرو مذاکره‌ها و نشست‌های فشرده با پیمانکار طرح توسعه، بررسی خط پایه تخلیه میدان حداکثر طی یک هفته از زمان ارجاع در دستور کار شورا قرار گرفت و به تصویب رسید.

در ابتدای توسعه میدان نفتی آزادگان به‌ علت وسعت زیاد آن به دو بخش آزادگان جنوبی و آزادگان شمالی تقسیم و طی قراردادهای مجزایی برای توسعه واگذار شد.

در طرح تازه توسعه، کل میدان به‌صورت یکپارچه به شرکت دشت آزادگان اروند واگذار می‌شود و بر اساس برنامه پیمانکار با حفر ۳۵۷ حلقه چاه تولیدی، ۱۹۰ حلقه چاه تزریق آب و تجهیز چاه‌ها به‌ پمپ درون‌چاهی برآورد می‌شود.

شایان ذکر است شیوه‌نامه تشکیل شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز، از سوی هیئت وزیران در سال ۱۳۹۵ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی تصویب شد.

مهم‌ترین وظایف این شورا، تأیید خط پایه تخلیه مخازن، ارزیابی طرح‌ها و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود و افزایش برداشت و ساماندهی توسعه دانش فنی و انتقال فناوری تعیین شد و ریاست نشست‌های شورا با وزیر نفت است.

اعضای حقوقی شورا معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری، مدیرعامل شرکت ملی نفت، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی و مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت هستند، همچنین هفت نفر از خبرگان صنعت نفت و اعضای برجسته هیئت علمی دانشگاه‌ها شامل محمد چهاردولی، محمد سیم‌جو، محمد شریفی، مهدی عباسی، اسفندیار علاءالدین، صادق فتح‌الهی و شهاب گرامی از سوی وزیر نفت به‌مدت دو سال برای عضویت در شورای عالی مهندسی مخازن منصوب ‌شدند.

کد خبر 637808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =