آرامکو اوراق قرضه با سررسیدهای طولانی‌تر منتشر می‌کند

مدیر مالی شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان از انتشار اوراق قرضه با سررسیدهای طولانی‌تر در سال ۲۰۲۴ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زیاد المرشد اعلام کرد که احتمال می‌رود آرامکو امسال انتشار اوراق قرضه با سررسیدهای طولانی‌تر تا ۵۰ سال را در اولویت قرار خواهد داد.

وی گفت: انتشار برنامه‌ریزی شده اوراق قرضه بخشی از یک راهبرد برای بهینه‌سازی ساختار سرمایه شرکت است.

آرامکو آخرین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی با دستیابی به ۶ میلیارد دلار از فروش یک صکوک سه سهمی یا اوراق قرضه اسلامی به بازارهای بدهی جهانی دست یافت.

شرکت‌ها و دولت‌های خلیج‌فارس از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی برای بهره جستن از کاهش اخیر نرخ‌های بهره جهانی برای بهره‌برداری از بازارهای بدهی هجوم آورده‌اند و عربستان سعودی همسو با این گام در ژانویه امسال ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری منتشر کرد.

المرشد گفت: دوره‌ای حالت سکون وجود داشت، زیرا بازارها باثبات نبودند، اکنون، بازارها در حال تثبیت هستند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که ما فعال‌تر باشیم.

وزارت انرژی عربستان ماه گذشته به آرامکو دستور داد برنامه‌ها رساندن ظرفیت تولید پایدار خود به روزانه ۱۳ میلیون بشکه را متوقف کند و به هدف پیشین روزانه ۱۲ میلیون بشکه بازگردد.

آرامکو قرار است نتایج مالی سالانه و پرداخت سود سهام را در ماه مارس اعلام کند.

دولت سعودی با اختلاف زیادی بزرگترین سهامدار آرامکوست و به شدت به پرداخت‌های بالای خود متکی است.

با این حال، سه نفر از منابع مطلع در اوایل ماه جاری به رویترز گفتند که دولت عربستان آماده فروش سهام آرامکوست، گامی که می‌تواند منابع مالی این کشور و هدفش را برای دور کردن اقتصاد از نفت تقویت کند.

آرامکو بزرگترین عرضه اولیه عمومی جهان را در اواخر سال ۲۰۱۹ تکمیل کرد.

کد خبر 637914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =