پیگرانی و نگهداری هوشمند خطوط لوله نفت و گاز اولویت همکاری با «ترانسنفت» روسیه

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به مذاکرات با «ترانسنفت» روسیه در زمینه فناوری‌های پیگرانی هوشمند تأکید کرد: انتظار داریم فعالیت‌های طرف روس شتاب و اولویت‌های همکاری دو طرف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد ظهر امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) در دیدار با ولادیمیر الکساندرویچ کالاندا، قائم مقام مدیرعامل شرکت «ترانسنفت» روسیه با بیان اینکه امروز یکی از مشخصه‌های شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا سرمایه‌گذاری در بحث تحقیق و توسعه است، گفت: زمینه‌های بسیاری برای همکاری مراکز علمی و پژوهشی صنعت نفت ایران همچون پژوهشگاه صنعت نفت ایران و پژوهشگاه‌های روسی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پایش هوشمندانه خطوط لوله نفت و گاز و تبادل دانشجو بین ایران و روسیه یکی دیگر از زمینه‌های همکاری است، ادامه داد: هم‌اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در زمینه پیگیرانی هوشمند خطوط لوله توانمندی بالقوه‌ای دارند، اما با توجه به حجم بالای خطوط لوله نفت و گاز در ایران نیازمند همکاری با شرکت «ترانسنفت» در این زمینه نیز هستیم.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به مذاکرات پیشین با شرکت «ترانسنفت» روسیه در زمینه فناوری‌های پیگرانی هوشمند تأکید کرد: انتظار داریم این شرکت در این زمینه فعالیت‌های خود را سرعت بخشد و جزو اولویت‌های همکاری دو کشور قرار گیرد، شرکت‌های ایرانی فعال در انتقال نفت و گاز آماده امضای قرارداد با «ترانسنفت» در این زمینه هستند.

همکاری ایران و روسیه به نفع ۲ کشور است

قائم مقام «ترانسنفت» نیز در این نشست با تأکید بر اینکه هدف این شرکت کمک به پروژه‌های صنعت نفت ایران است و به‌دنبال سود نیست، اظهار کرد: ایران دستاوردهای بسیاری در صنعت نفت و گاز دارد و همکاری ما با این صنعت به نفع دو طرف است.

کالاندا با اشاره به دستاوردهای علمی شرکت «ترانسنفت» روسیه در زمینه انتقال فرآورده‌های نفتی و گازی همچون کاهش ۲۵ درصدی هزینه انتقال نفت و گاز با خط لوله افزود: این شرکت اجرای پروژه‌های جدید در صنعت نفت ایران را مدنظر دارد.

وی با تأکید بر اینکه این شرکت در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور آماده همکاری علمی و اجرایی با ایران است، ادامه داد: هم‌اکنون با شرکت‌های ایرانی همچون شرکت نفت و گاز پارس و شرکت پایانه‌های نفتی ایران در زمینه بررسی مخازن ذخیره‌سازی نفت و خطوط انتقال گاز ترش تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم و به‌زودی با کمک و پیگیری وزارت نفت ایران به مرحله قرارداد خواهیم رسید.

قائم مقام «ترانسنفت» با اشاره به نیاز ایران به خدمات پیگرانی هوشمند خطوط لوله انتقال نفت و گاز گفت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک با  نظارت وزارت نفت ایران، همکاری با شرکت‌های ملی نفت و گاز ایران در این زمینه را آغاز کنیم.

وی از آمادگی شرکت «ترانسنفت» روسیه به‌منظور آموزش و برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه‌های روسیه و حتی دانشجویان دانشگاه‌های ایران به‌منظور انتقال فناوری خبر داد و گفت: اجرای پروژه ترانزیت نفت و گاز دریای خزر می‌تواند یکی از پروژه‌های آموزشی برای دانشجویان ایرانی برای گام نخست باشد.

کد خبر 638149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =