ثبت رکورد تازه استفاده از تجهیزات داخلی در پروژه فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: یکی از  شاخص‌های پروژه احداث فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام، تبلور توانایی سازندگان کشور در  ساخت تجهیزات پیشرفته است.

به گزارش شانا، رضا نوشادی پس از بازدید از روند پیشرفت فعالیت‌ها در فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام در نشست مشترک با مدیران این مجتمع پالایشی غرب کشور اظهار کرد: مقایسه حجم داخلی‌سازی کنونی در پروژه فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام با آنچه در دو دهه پیش در جریان احداث فاز نخست این مجتمع گازی روی داد به‌روشنی بیانگر رشد همه‌جانبه و قابل توجه ظرفیت‌های صنعتی داخلی است، زیرا امروز هیچ کارشناس خارجی در این پروژه دیده نمی‌شود و این همان مسیر تکامل و بالندگی شرکت ملی گاز  ایران در بخش‌های مهندسی، اجرا  و بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه این پیشرفت‌ها به‌تدریج حاصل شدهاست و خیلی قابل لمس نیست، تصریح کرد: گاز تنها منبع انرژی است که در بدترین شرایط، حتی در سیل، زلزله و سرما همواره برقرار است و این موهبت به‌ لحاظ اقتصادی و آرامشی که برای مردم به‌ارمغان می‌آورد، بی‌همتاست.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اینکه  ۸۰ درصد اقدام‌ها در مراحل پایانی پروژه‌ها حادث می‌شود، افزود: به‌ لطف نظارت جدی و برگزاری آموزش‌های مستمر برای اچ‌اس‌ئی پیمانکاران، در یک سال و چهار ماه گذشته هیچ‌ حادثه جدی در پروژه‌ها نداشته‌ایم و احداث و راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه در ۲.۵ سال گذشته بدون اتفاق بوده که بی‌شک باید این آرامش در مراحل پایانی پروژه هم حفظ شود.

نوشادی اجرای پروژه فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام را سبب افزایش گاز تولیدی و دیگر محصولات در این مجتمع گازی دانست و یادآور شد: با راه‌اندازی فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام، ظرفیت تولید گاز طبیعی، اتان، مایعات گازی و گوگرد این مجتمع ۱.۵ برابر می‌شود.

کد خبر 638150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =