تبادل فرآیند فناورانه ایران و روسیه استقلال دو طرف را مستحکم می‌کند

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران گفت: تبادل فرآیند فناورانه که سبب تولید و افزایش آن می‌شود به استقلال دو کشور کمک می‌کند.

لئونید لوزچکو که در حاشیه هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در نشست‌های مذاکره‌ای تجاری رودررو (B2B) حضور یافته بود، به خبرنگار شانا گفت: ما برای افزایش همکاری در زمینه نفت و گاز، فرآوری محصولات نفتی و پتروشیمی، گردشگری، کشاورزی، خدمات بانکی، خدمات لجستیک و ساخت کریدور بین‌المللی شمال – جنوب در ایران حضور یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز افزایش همکاری با ایران بسیار مثبت ارزیابی می‌شود، افزود: افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور، امکان همکاری‌های تجاری و اقتصادی در سطوح مختلف از بیزینس‌های کوچک، متوسط و بزرگ را فراهم می‌کند.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران ادامه داد: ایران نیز خدماتی نظیر بخش‌های تبدیلی و تولیدی، انرژی، مواد غذایی، صنعت پتروشیمی و خدمات فنی مهندسی را به روسیه ارائه می‌کند.

لوزچکو با اشاره به کریدور بین‌المللی شمال – جنوب گفت: این کریدور یک حجم و روند حمل‌ونقلی است که می‌تواند افزایش حجم تبادلات بار را در ۱۰ سال پیش رو تا ۶۰ میلیون دلار رقم بزند.

وی با بیان اینکه امروز معتقدیم ایران و فدراسیون روسیه می‌توانند همه نیازهای خود را برطرف کنند، اظهار کرد: در کشور ایران صنعت در ۴۵ سالی که در شرایط تحریمی قرار داشته در حال توسعه است، همچنین روسیه نیز به فناوری‌های تازه‌ای دست یافته و صنعت ما نیز فعالانه پیش ‌می‌رود.

لوزچکو گفت: تبادل فرآیند فناورانه که سبب تولید و افزایش آن می‌شود، به استقلال دو کشور کمک می‌کند، ما دو دولت در حال توسعه در بخش انرژی هستیم و امروز هرکدام از این بخش‌ها و انواع انرژی که وجود دارد، فناوری‌های پرشماری را رقم می‌زنند.

کد خبر 638159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =