جایگاه زنان شاغل در نفت باید با حمایت از نقش‌های خانوادگی تقویت شود

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: جایگاه زنان شاغل در صنعت نفت و دیگر صنایع باید با حمایت و پشتیبانی ویژه مدیران از نقش‌های خانوادگی آنها و تعریف قوانین تازه منحصر به زنان ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، انسیه خزعلی در آیین پایانی و دومین روز نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران که بعدازظهر امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مریم مقدسی، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و بهجت کریمیان، مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، بیان کرد: کارکنان صنعت نفت با خودکفایی، پویایی و پایداری موفق شدند در شرایط سخت تحریم بایستند و عزت ایران اسلامی را حفظ کنند.

وی با اشاره به دقت و نظم ویژه زنان در محیط‌های شغلی گفت: ویژگی‌های منحصربه‌فرد زنان نشان‌دهنده این است که ما می‌توانیم از توانایی‌های متنوع انسان‌ها (زن و مرد) در کنار یکدیگر بهره‌مند شویم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: نگاه مدیریتی مردان و زنان متفاوت است و این دو مکمل هم هستند و مدیریت این دو سبب مدیریت تلفیقی خواهد شد که نتیجه کار موفقیت‌آمیز خواهد بود.

خزعلی تأکید کرد: در قرآن نیز بارها تأکید شده است که در میان انسان‌ها، هیچ برتری به جز تقوا وجود ندارد و اگر تقوا به مفهوم اصلی آن را در نظر بگیریم، به‌معنای نگهداری و مدیریت نفس در مسیر الهی و کمال است.

وی تصریح کرد: خداوند نیز از انسان‌ها می‌خواهد که توسعه و رشد پیدا کنند و به نهایت جایگاهی که مدنظر است، برسند. بنابراین زنان و مردان باید در راه توسعه توانایی‌های فردی و استفاده از این توانمندی‌ها، دارای فرصت‌های برابر باشند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در برنامه‌ریزی‌های کشور و در محیط‌های دستگاه‌های دولتی به جنبه‌های مختلف زندگی زنان و مسئولیت‌های بزرگی که خلقت بر دوش آنها گذاشته است، توجه کنیم و در این مسیر پشتیبان زنان شاغل باشیم.

خزعلی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: لازم است در همه دستگاه‌ها در زمینه حمایت از خانواده، فرزندآوری و دورکاری و ایجاد مهدکودک از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و پشتیبانی‌های لازم از زنان شاغل انجام شود.

وی تأکید کرد: در صنعت نفت نیز لازم است به نقش و جایگاه زنان در اجتماع توام با مسئولیت‌های خانوادگی آنان توجه شود و با تعریف و به کارگیری قوانین منحصر به زنان از جمله بازنگری در میزان مرخصی و قوانین دورکاری، حفظ پست سازمانی زنان در زمان مرخصی زایمان و ... به مسئولیت‌های بزرگ آنان در محیط کار و خانواده توجه ویژه شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه سطح ابداع‌ها و اختراع‌های زنان ایرانی از میانگین جهانی بالاتر است، بیان کرد: خوشبختانه زنان در صنعت نفت در جایگاه‌های فنی با تخصص‌های بالا وارد میدان عمل شده‌اند و این باعث افتخار است که خانم‌هایی در این صنعت و دیگر صنایع کشور در رشته‌های مهندسی و علوم پایه درخشیده‌اند.

کد خبر 638164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =