اجرای صفر تا صد پروژه‌های پالایشی از سوی زنان برای نخستین بار در صنعت پالایش/ به‌دنبال عدالت جنسیتی هستیم

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: خوشبختانه بانوان فعال در صنعت پالایش برای نخستین بار در صنعت نفت توانسته‌اند در طرح تصفیه نفت سفید پالایشگاه اصفهان مسئولیت کار را به‌عهده گیرند و به هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ پالایشی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) در آیین پایانی و روز دوم برگزاری نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش با اشاره به این که امیدواریم این همایش‌ها تداوم داشته باشد و نقش پررنگ بانوان را در صنعت نفت به رخ جهانیان بکشیم، اظهار کرد: بانوان ایرانی که در تربیت خانواده و در جامعه نقش مهمی داشته‌اند، مردانی را تربیت کردند که در انقلاب اسلامی آزمون خود را به خوبی پس دادند.

وی تأکید کرد: به برکت نظام اسلامی و فضای امروز و آنچه در سند تحول آمده است و تأکیدهای مقام معظم رهبری، به بانوان میدان‌داری داده شده است و باید نقش زنان در اجتماع بیش از پیش افزایش یابد.

معاون وزیر نفت بیان کرد: تأمین امنیت انرژی، بهینه‌سازی انرژی، انتقال و توزیع فرآورده حوزه‌های گسترده و فراگیری است که زنان در صنعت پالایش به این حوزه‌ها ورود کرده و از شرکت‌های زیرمجموعه مقالات خوبی را در زمینه رفع چالش‌ها ارائه کردند که امیدواریم این مقاله‌ها را وارد کارهای اجرایی کنیم و خروجی آنها را در عملیات ببینیم.

سالاری گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت بانوان در مسئولیت‌ اجتماعی نیز استفاده کنیم و طبق دستورهای مقام معظم رهبری به‌دنبال عدالت جنسیتی و تحقق آن در صنعت پالایش و شناسایی ظرفیت‌های بانوان هستیم.

وی افزود: برای نخستین بار در صنعت نفت یکی از طرح‌های پالایشی را از طراحی تا اجرا به‌طور کامل به دست خانم‌ها سپرده‌ایم که شامل مهندسی، احداث و نصب واحد تصفیه نفت سفید اصفهان و نظارت بر عملکرد شرکت جهان پارس است که زنان کار مهندسی و بهره‌برداری در این پروژه را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: امیدواریم چنین همایشی در سطح وزارت نفت برگزار شود.

سالاری تأکید کرد: در حوزه توسعه صنایع پالایشی در خارج از مرزها نیز اتفاق‌های بزرگی افتاده است که از طریق جهاد تبیین در حال معرفی این دستاوردها به قشر جوان و دیگر اقشار جامعه هستیم. ما امروز به‌طور کامل در صنعت پالایش خودکفا شدیم و در حال صدور تجهیزات نیز هستیم، بنابراین تهدید تحریم تبدیل به فرصت شده است و بانوان عزیز نیز می‌توانند در این حوزه‌ها ورود کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با همگرایی بیشتر، زمینه مشارکت روزافزون بانوان در صنعت نفت در همه زمینه‌ها و شناسایی استعدادها محقق شود.

کد خبر 638166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =