روابط ایران و قطر با اجرایی شدن سریع توافق‌ها توسعه می‌یابد

رئیس‌جمهوری در دیدار با امیر قطر ضمن ارزیابی مطلوب از سطح روابط تهران - دوحه، بر اجرای هرچه سریع‌تر توافق‌های دوجانبه تأکید کرد و آن را لازمه توسعه بیش از پیش روابط دانست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز (شنبه، ۱۲ اسفند) در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در دیدار با شیخ تمیم بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری صهیونیست‌ها گفت: از زمان برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض تاکنون هیچ اقدام عملی مؤثری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه رخ نداده است و همچنان روابط اقتصادی بعضی از دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

وی روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی را به‌منزله حمایت مالی از این رژیم دانست و با بیان اینکه سیلی اقدام‌های این دولت‌ها به صورت خودشان خواهد خورد، افزود: این اتفاقات در جهان اسلام در شرایطی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن تداوم جنایت و نسل‌کشی در غزه به‌دنبال وقت‌کشی و خرید زمان برای ادامه جنایات خود هستند.

امیر قطر نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور در بهترین شرایط تاریخ خود قرار دارد، این سطح روابط را سبب افتخار دولت قطر دانست.

بن‌خلیفه آل‌ثانی با تشریح تازه‌ترین تحولات منطقه تصریح کرد: قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه هیچ‌گاه از حافظه تاریخی مردم جهان فراموش نخواهد شد.

کد خبر 638271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =