ادعاهای یکجانبه درباره میدان آرش حقوقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران درباره میدان گازی آرش مواضع اصولی خود را مبتنی بر قوانین بین‌المللی بارها اعلام کرده است و طرح ادعاهای یکجانبه هیچ حقوقی را برای مدعی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، ۱۴ اسفندماه) در نشست خبری درباره ادعای مطرح‌شده بعضی از کشورهای خلیج فارس در قبال حق استفاده از میدان گازی آرش اظهار کرد: لازم است اشاره کنیم که در این باره مواضع اصولی خود را مبتنی بر قوانین بین‌المللی بارها اعلام کردیم و طرح ادعاهای یکجانبه هیچ حقوقی را برای مدعی ایجاد نخواهد کرد، ما با مقام‌های کویتی بر تداوم مذاکرات فنی و حقوقی تأکید کردیم.

وی افزود: نگاه ما در مناسبات با همسایگان تلاش برای ساختن فضایی مثبت و سازنده و تأکید بر مسائل مشترک و دوستانه است و طرح این قبیل موضوع‌ها در بیانیه‌های یکجانبه به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر اخیر رئیس‌جمهوری به الجزایر به‌منظور شرکت در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهوری در چارچوب سفری دوجانبه و در پاسخ به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری الجزایر بود و اینکه این کشور یکی از کشورهای مهم اسلامی و آفریقایی است و روابط دو طرف دوستانه و برادرانه و مبتنی بر گسترش روابط در حوزه‌های مختلف است.

کنعانی اظهار کرد: مسیر پیشرفت در روابط دوجانبه باز است و امیدواریم سطح روابط تجاری دو کشور همپای مناسبات سیاسی افزایش یابد، اسنادی هم که در این سفر امضا شد زمینه‌ساز تحقق اهداف و اراده رهبران دو کشور برای توسعه مناسبات در همه زمینه‌های تجاری خواهد بود.

کد خبر 638490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =