شرکت ملی نفت حامی اصلی بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری است

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، رتبه نخست را در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور دارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمهدیا مطهری  روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۶ و ۱۷ اسفندماه) در نشست مشترک مدیران پژوهش، فناوری و کالای نفت و شورای پورتفولیوی مدیریت پژوهش و فناوری که به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با حضور مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، علی منتصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برگزار شد، ضمن بررسی میدانی موارد پژوهشی و فناورانه شرکت نفت مرکزی اعلام کرد: با توجه به ظرفیت و عملکرد مطلوب همکاران در بخش‌های مختلف شرکت نفت مرکزی به‌ویژه زاگرس جنوبی، با حضور میدانی در زیرمجموعه‌های این شرکت از نزدیک موارد پژوهشی و فناورانه بررسی و تأیید خواهد شد.

وی هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را افزایش سرعت کار در فرآیندهای پژوهشی و فناورانه برشمرد و تأکید کرد: راهبردهای شرکت ملی نفت ایران در حوزه پژوهش و فناوری ازسوی مدیرعامل تبیین شده و پایلوت‌های میدانی فناورانه، محور این راهبردهاست.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت افزود: با حضور میدانی در مناطق عملیاتی به‌دنبال یکپارچه‌سازی عمودی هستیم. به عبارت دیگر، ذی‌ربطان از ستاد شرکت‌های ملی نفت و نفت مناطق مرکزی و همکاران منطقه عملیاتی دور یک میز جمع می‌شوند و پیشنهادهای پژوهشی و فناورانه را ارزیابی می‌کنند. در این حالت سرعت تصمیم‌گیری به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

مطهری با تأکید بر اینکه نتیجه‌محوری برای ما الزام است، یادآور شد: یکی از مشکلات ما نبود تعریف صحیح مسئله است و تصور می‌شود تنها وقت گذاشتن روی انجام یک پروژه بسیار اهمیت دارد، در حالی که تعریف درست مسئله، نیمی از کار را جلو می‌برد.

وی همچنین پروژه‌های فرصت مطالعاتی و پژوهش‌گری را ظرفیت مناسبی برای تعریف صحیح مسائل دانست که پژوهشگران و استادان دانشگاه می‌توانند از طریق این نوع پروژه‌ها، مشارکت فعالی در پروژه‌های پژوهش و فناوری داشته باشند.

کد خبر 638785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =